Nöjd nu?

2012-05-04, kl 19:11:36 | Kommentarer: 5 | Direktlänk | Frågor och svar


Nu är det så här att jag har ett jobb, studier, barn & hushåll att ta hand om. Jag spenderar inte all tid framför datorn och det finns viktigare saker för mig att göra än att publicera kommentarer i samma sekund dom dyker upp och det finns även viktigare kommentarer för mig att besvara än dina.

Vi kan ju återgå till frågan om att kunna bli gravid, bara för att man har tre barn betyder inte det att det kommer vara lätt eller ens säkert att man blir gravid och lyckas behålla barnet nästa gång. I mitt fall vet jag inte, jag säger varken bu eller bä men man kan inte förutsätta att allt fungerar som det ska fortfarande.

Ja du är väldigt okänslig på den fronten, alla mår dåligt över olika saker och för mig var det definitivt ingen spermie det var ett barn från den dagen jag plussade, jag är väl medveten om att alla tänker olika där och att rent medicinskt sett så var det inte ett barn ännu men för mig var det det. Ja det är väldigt känsligt, är inte det ganska uppenbart?!? Och att ifrågasätta någons sorg över huvudtaget vad den än grundar sig i är idiotiskt, en sorg är en sorg och det är väldigt individuellt vad man sörjer MEN man ifrågasätter ändå inte andras sorg för att man inte delar samma uppfattning om sorgen i fråga.

Du tänker på alla dom som försöker få sitt första barn men inte lyckas och tycker att min sorg är ett hån mot dom, ursäkta språket nu men vad i helvete är i så fall aborten du ska genom gå? Du tar medvetet bort ett barn medans jag förlorade ett men det är min sorg som är ett hån? Och sluta kör med "tänk-på-alla-barnen-i-afrika" det fungerar inte, om min pappa dör nu får jag inte sörja det då för det är ett hån mot de som förlorat båda föräldrarna? Jag har svårt att se vad det är du vill få fram när du är så motsägelsefull, jag har över huvudtaget svårt att se logiken i dina kommentarer.

Man måste vara väldigt känslokall om man bara rycker på axlarna åt "den lilla spermien som trillade ut" och jag tycker du ska sopa rent framför din egen dörr innan du pratar om hån hit och dit, nu vet jag inte alls orsaken till din abort men om man under inga omständigheter vill ha ett barn till så är det ju väldigt oansvarigt att gå och bli gravid. Men jag ska inte dra några slutsatser jag vet ju som sagt inte orsaken bakom den, och jag förstår som sagt fortfarande inte vart det är du vill komma med dina kommentarer?


Kommentarer
Från: Ewa

Vilken människa... Jag har också åsikten att det e ett barn redan när man plussar och jag e ju ung och snart 3 barnsmamma så vi e väl lite lika där. Men jag har gjort två aborter mellan mina två första barn, av medicinska skäl men det e lika sorgligt som ett missfall. Båda dom två barnen var önskade men min kropp ville inte samarbeta tyvärr. Stå på dig, vem vet snart kanske du har en liten 4a iaf :)

2012-05-04, kl 19:36:50
URL: http://ewakarlsson.net
Från: Elin

Brukar aldrig kommentera, men nu blev jag uppriktigt arg. Va fan är det med er? Det är väl just därför som hon har sorg, för att hon ser ett barn hon förlorat. Det är bara att titta på sina egna barn, så ser man va man kunde fått men istället förlorade. Klart som fan man blir ledsen då. Visst, alla är vi olika känslomässigt, men det är ju ändå ett liv vi pratar om.

Och varför ska hon ha dåligt samvete över folk som har svårt för att få barn? Livet är jävligt orättvist många gånger och personligen känner jag med de som inte kan bli gravida själva. MEN hur är det Saras problem? Hon har bevisligen lätt för att bli gravid, men varför ska hon inte få sörja? Visst, de kan försöka igen, men det är fortfarande ett liv hon förlorat. Respektera hennes känslor för fan folk och skärp er!

2012-05-04, kl 21:23:13
Från: Anonym

Jag ville höra din syn på saken, jag ville veta hur det kunde vara så jobbigt att få ett missfall så att du lär springa iväg och gråta när du ser gravida människor.



Och tro mig jag har tänkt på dom stackarna som har svårt att bli gravida, jag har själv en barndomskompis som har lyckats få barn efter mycket om och men och en bekant som jobbar på barn men inte lyckas överhuvudtaget, jag tänker på dom alla, jag önskar att jag kunde föda det här barnet och ge bort det, men det går inte.



Jag tror och hoppas att du blir gravid igen när du vill det. Jag ser fram emot att läsa om en till graviditet.



Måste bara säga att du inte kan jämnföra en pappa eller en levande människa med ett litet embryo. Det kan nog alla hålla med om skulle jag tro.



Ja det låter känslokallt men jag som har så lätt att bli gravid känner så, min tanke bli att helt enkelt att försöka igen. Och eftersom du har 3 väldigt täta barn så tar jag för givet att du inte har svårt att få barn och därför får jag samma känsla när det kommer till ditt missfall. Jätte tråkigt men upp på hästen igen. Så tänker jag.



2012-05-04, kl 21:48:25
Från: Jane

Man kan ha många åsikter om unga mammor, tätt födda barn och abort, men faktum är att detta handlar om en människas rätt att sörja, och då hör inte det andra hit. Ska ärligt säga att jag nog inte skulle gjort vissa av de val Sara gjort gällande familjebildning, men det är inte relevant i det här läget! Andra människor kan inte ha åsikter om hur hårt ett missfall påverkar en! Jag hoppas att du får styrka att gå igenom detta Sara! Och vet att man har rätt att bortse från dem som skadar en! Du har rätt till dina känslor tjejen!

2012-05-05, kl 00:23:30
Från: Michaela

Herreguuuud! Va är de för jävla stolpskott?! Som dessutom inte äns vågar stå för vem den är, otroligt jävla fegt! Jag har många ord för den jävla idioten som skrivit sina riktigt jävla okänsliga kommentarer! Och att denna jävla idioten berättar att hon ska göra en abort, till dig Sara som precis förlorade ditt. Hon kör med lite dubbelmoral märker jag, eftersom vi tydligen skulle tänka på de som faktiskt inte kan bli gravida osv och så använder hon abort som ett preventivmedel!! Stå på dig Sara, denna jävla människan har en STOOOR skada i den lilla hjärna hon verkar ha! Puss på dig Sara <3

2012-05-05, kl 05:31:33
URL: http://miichaelaaaa.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<