Underbara trollungar

2012-06-30, kl 10:46:32 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Trollungarna 2012
Jag har saknat mina små trollungar så otroligt mycket och det är så härligt att vara hemma med dom idag, dagen började fantastiskt till skillnad mot många tidigare helg mornar. Jag hade inte alls någon lust att gå upp strax innan sju när barnen öppnade sina blå, som tur var så hade mina trollungar samma planer som mig så jag och dom stora trollungarna gick in i sovrummet och mös i någon timme. 
 
När mamman hade somnat om gick trollungarna själva upp och kollade på barnprogram utan att riva halva lägenheten, att mamman låst båda toalettdörrarna för att minska risken för missöden med en kökskniv behöver vi inte tala om. Sen sussade mamman gott ända fram till strax efter nio, sen hände visserligen ett litet missöde men jag vet inte om jag kan skylle det på barnen egentligen.
 
In kommer Bella i sovrummet och skriker om bajs på golvet och självklart flyger jag upp, mycket riktigt Jadie har tagit av sig blöjan och bajset som tidigare låg i blöjan låg i en fin liten hög på golvet utanför sovrummet. Varför jag säger att det inte är hennes fel egenltigen är för att båda trollungarna konstigt nog hade på sig knäppblöjor, det har dom aldrig på nätterna för då finns risken för att dom tar av sig blöjorna istället för att säga till mig både under natten och morgonen. 
 
Nu vet jag inte vem som satt på dom knäppblöjorna eller varför eftersom dom är en storlek för liten för att fungera just som nattblöja men det är som det är, slutet gott allting gott. Nu ska jag och trollungarna hitta på något roligt innan det är dags för mig att gå till jobbet igen.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<