Här sitter vi nu med en jäkla massa medicin men inget hjälper...

2012-08-16, kl 17:48:00 | Kommentarer: 1 | Direktlänk | Trollungarna 2012
Bella har inte längre lunginflammation eller astma, jag är inte alls förvånad över att dom ändrar hennes diagnos ännu en gång. Nu har hon långvarig hosta som vi ska vänta ut, fortsätta med en medicin som inte fungera och bara låta stackaren hosta sönder både hals och lungor, kräkas flera gånger dagligen pga hostan och inte kunna sova på nätterna. Inte heller gå till dagis eftersom hon inte orkar det för läkarna tycker att hon är pigg, svarade dagens läare med att visst NI tycker hon är pigg men jag som är hennes mamma som faktiskt känner mitt barn håller inte med! Jag ville även ta ett nytt crp men det fick jag tjata mig till det med, en remiss till barnmottagningen fick jag även den tjata mig till så nu får vi se när vi får tid där och vad domen blir, det sista läkaren skulle göra innan vi gick var att skriva ut mer ventoline till Bella, och innan jag går frågar jag om det är gjort och visst är det det.
 
På eftermiddagen var det Harleys tur att gå till bvc, först svängde jag förbi apoteket för att hämta Bellas Ventoline men läkaren hade inte skrivit ut nytt fast hon sa att hon gjort det. In på bvc först för att sedan gå tillbaka till vårdcentralen och be läkaren skriva ut hennes Ventoline, väl på bvc frågar dom om Harleys hosta (även han har fått ordentlig hosta nu) och jag sa att han hostat och gurglat i en vecka men inget kommer upp. Det hördes väl när dom lyssnade på honom att han hade ansträngd andning och så skulle även han få ventoline, så istället för att hämta ut Bellas hämtade jag sedan ut Harleys och dom får nu dela på den för bvc läkaren trodde absolut det skulle räcka till båda två eftersom Harley skulle ha så liten mängd.
 
Över till nästa grej, nu var det dags för läkaren att undersöka Harley men det var inte riktigt som det borde, tillbaka om två månader och undersöka igen och hålla tummarna för att allt är som det ska då så vi slipper gå vidare med honom med.
 
Suck suck och åter suck, kan det aldrig ta slut det här? Nu sitter vi här med en jäkla massa mediciner men inget hjälper, livet leker eller något...

Kommentarer
Från: Johanna

Håller med dig Cena gällande punkt nr 2.

2012-08-17, kl 12:30:13

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<