Klockslag Harleys förlossning

2011-09-30, kl 18:34:39 | Kommentarer: 2 | Direktlänk | Förlossningsberättelser

Har pratat med barnmorskan nu och fått reda på klockslagen i slutet på förlossningen, och jo visst fasen gick det lika fort som jag tyckte.

19:50 får akupunktur, livmodertappen kvar och jag är öppen 2cm. Det har alltså knappt hänt något sen droppet sattes.

20:25 jag är 4cm öppen, livmodertappen utplånad men huvudet står fortfarande högt i bäcken nedgången.

20:29 krystvärkar

20:31 Harley är född!

Kanske skulle sluta kalla honom grodan och säga blixten istället haha


Kommentarer
Från: Annika - drömmen om 11 barn

Jadu, jag funderar på att komma ner i nästa vecka... :) Ska se på måndag om jag blir fortsatt sjukskriven eller inte - men det tror jag att jag blir. Åtminstone halvtid - och då blir jag ju hemma från jobbet åtminstone (jag är ju halvtids mammaledig!) :)

2011-10-01, kl 01:06:37
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Från: Jane

Jisses vilken snabb förlossning! Jag tyckte att mina 29 minuter var snabbt som attan, haha. (4 cm öppen till det att sonen var ute).

2011-10-21, kl 15:53:28
URL: http://www.janekallqvist.se

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<