Så blir det ännu ett besök på akuten

2011-10-05, kl 22:46:00 | Kommentarer: 2 | Direktlänk | Harley 2011

Läkaren ringde idag angående Harleys nya urinprov, det fanns bakterier i detta med och denna gången mer än första. Men fortfarande inte så pass mycket att man säkert kunde säga urinvägsinfektion, men eftersom han är så liten så vill dom behandla honom även om vi inte vet till hundra procent att det är så. Saken är bara den att så små barn ska inte ha urinvägsinfektioner så då måste det utredas med ultraljud och annat gojjs som jag inte kommer ihåg just nu så han inte har fel på njurarna, men ska den utredningen startas vill man vara säker på att han har en uvi.

I morgon blir det iaf att åka in till akuten med grodan och ta ett urinprov med nål genom magen för att sedan skicka iväg det på analys, tycker så synd om min lilla älskling men läkaren sa att det låter värre än vad det är och att det absolut inte är farligt på något sätt. Sen kommer han få sockerlösning innan så förhoppningsvis håller han sig lugn på det, urinblåsan ligger ju så nära huden på så små barn så dom behöver ju inte härja runt jätte mycket med nålen heller.

Usch känner mig nervös ändå men känner att det är ju för hans eget bästa, sen blir jag ännu mer nervös över att det är en annan läkare än den som haft kontakt med oss sen han först undersökte Harley på akuten. Jag gillar den läkaren, han är noggran, lugn, glad och förklarar oerhört bra. Hoppas läkaren i morgon är lika bra som honom, funderar på att åka till akuten för allt med barnen. Där utreder och undersöker dom iaf allt istället för att bara skita i en...


Kommentarer
Från: Hanna & Alice

Konstigt nog så har jag samma uppfattning om vården, man får alltid bättre vård på akuten och

de letar reda på vad som är fel tillskillnad från

vårdcentralen och övrig vård.

För vår del har det gällt både mig och lillhönan.

Lycka till idag och hoppas ni får en bra läkare!

2011-10-06, kl 09:45:40
URL: http://lillaloppanochjag.blogspot.com
Från: Stephanie

Men lillen då :( Hua.. gör ont i mamma hjärtat när sånt här händer.



Alexander fick en infektion i samband med förlossningen när han föddes. Och jag kommer i håg att dom tog prover i huvudet på honom. Och jag satt där bredvid och var så jävla förbannad att jag hade kunnat göra vad som helst med barnmorskorna som gjorde det mot honom. Men i slutändan måste man ju tänka realistiskt och hade dom kanske inte tagit dom proverna så kanske han inte hade levt heller.



Kram på dig

2011-10-06, kl 11:50:46
URL: http://stephanieronning.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<