Det finns ju kondomer

2011-10-03, kl 15:22:00 | Kommentarer: 3 | Direktlänk | Så jävla förbannad

Blev riktigt irriterad på barnmorskan som skrev ut oss från bb-hemvård, men nu i efterhand kan jag inte låta bli att skratta åt alltihop.

Bm: Det enda du behöver göra nu är ju att boka en tid för efterkontroll om några veckor och skulle lusten falla på innan dess så finns det ju kondomer.

Jag: (no shit sherlock!) Japp, det vet vi.

Bm: Har ni pratat något om preventin medel?

Jag: Ja det har vi men inget är bestämt än

Bm: Men va bra för det är ju det efterkontrollen är till för, vi vill ju inte att ni ska bli ofrivilligt gravida igen

Jag: (Igen?!?) Nej precis...

Bm: Har ni familjen nära?

Jag: Ja bådas familjer bor nära

Bm: Va bra nu när ni kommer behöva så mycket avlastning...


Jag vet inte vad barnmorskan trodde om oss men jag vet mycket väl vad en kondom är, mina barn är både älskade och planerade, dessutom så är jag och Jonny är fullt kapabla till att ta hand om dom själva...


Kommentarer
Från: Lisandra-Milos mamma

Ha ha jisses vilken bm! Tog hon för givet bara för att ni är unga att era barn inte var planerade eller syfta hon på:) du gör rätt som skrattar åt de:)

2011-10-03, kl 18:25:28
URL: http://Lizzzandra.blogspot.com
Från: Anonym

En del är roliga alltså haha.. Har ungefääär ett liknande exempel, var en gång och gjorde graviditetstest på gynmottagningen men det visade inget och visst jag vill inte ha barn nu men det visste ju inte hon så hon gav mig en hel näve med kondomer o sa använd dom här i fortsättningen, men hallå? hur kan hon veta att jag inte vill ha barn? jag kanske försöker liksom, dom tar visst sånt för givet haha

2011-10-05, kl 02:58:26
Från: Sara, mamma till tre små troll

Anonym: Ja det var ju snyggt, tänk om du verkligen hade försökt länge och brytit ihop totalt av det.

2011-10-05, kl 10:08:41
URL: http://neccin.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<