Jag är så stolt över min lilla trollunge

2011-11-26, kl 16:30:21 | Kommentarer: 3 | Direktlänk | Arabelle 2011

Första dagen utan blöja och än så länge har det gått fem hela timmar utan en enda liten olycka, jag räknade med att det skulle bli flera små olyckor eftersom Bella först var otroligt rädd för pottan och när hon äntligen visade intresse för den så han det inte bli mer än kanske fem-sex gånger på pottan innan lillebror föddes. Efter det så ville hon inte alls pottan mer eftersom lillebror inte sitter på pottan, men idag frågade jag om hon ville ha trosor på sig istället och det ville hon.

Första gången med trosor på sig och det går så här otroligt bra, bellas pott eller kissebana som hon kallar den hjälper säkert till jätte mycket, stal den här fantastiska idéen hos Dorothéa och den kommer vi fortsätta med.

3 kiss på pottan, wohoo!


Kommentarer
Från: Celine Naminah

vilken finurlig ide. Hos oss har bara ett av tre barn suttit på potta. grabbazrna studsade upp på toaletten direkt.

2011-11-26, kl 17:46:11
URL: http://phantazia.blogg.se/
Från: Martina

Här var pottan inte hellrt så populär så vi gick över till att använda toaletten istället.

Efter 2 "kissobajsmaskar" så slutade jag sätta på henne blöja och det är väldigt sällan det hänt någon olycka.



Men jag råder er att ha någon form av skydd i barnstolen i bilen :-)

2011-11-27, kl 00:16:43
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Från: Melinda - Mammma till Maja ♥

Åh va duktigt! Och vad smart med klistermärkena :) Det där ska jag nog fixa hemma! Jättesmart! Tackar för tipset :)

2011-11-27, kl 15:07:12
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<