Hur gick det på bvc då?

2011-11-10, kl 16:19:12 | Kommentarer: 3 | Direktlänk | Trollungarna 2011

Jo det gick bra, Jadie har kommit hem med en hel drös med nya recept på olika salvor för hennes utslag. Läkaren skulle även kontakta barnmottagningen för att boka allergitester till henne så vi får veta om utslagen bara är vanliga eksem eller om det beror på någon mat. Sen fick mamman en chock, jag hade helt förträngt det men bvc sköterskan tog fram en spruta för jo visst skulle hon ha sin vaccination. Några månader sent blir det men den måste ju ges. Jadie var iaf jätte duktig, mycket duktigare än mamman iaf haha. Eftersom det gick så bra fick flickorna följa med till kiosken och välja varsin klubba när vi var klara, det uppskattades mycket kan jag lova.

Vi pratade även om Harleys mage och jag frågade om kolikmedicinen som finns på recept men läkaren ville absolut inte ge oss det, när han sen berättade om alla biverkningar var det inte något alternativ för oss ändå. Han sa att när man är på vippen att kasta ut ungen genom fönstret så kanske en läkare kan skriva ut medicinen inte innan, och ja Harley är verkligen inte på väg ut genom fönstret. Med hans magont har jag inte kommit till den punkten och jag tror inte jag kommer göra det heller, jag känner mer att det är så himla synd om honom (jo självklart vill jag sova med men det är värst för honom).

Läkaren höll iaf med om att han hade otroligt mycket luft i magen men det beror säkert mycket på att han är lite för tidig och på hans snabba viktuppgång, min "lilla" spillevink väger numera 4470g! Jag säger ju att han kommer bli en liten tjockis som mig och flickorna.


Kommentarer
Från: Annki Berg

Har du provat Aloe vera Propolis på Jadies utslag?

den är kanon på alla sortes utslag,torr hy, eksem och psoriasis.



Använder själv då jag har psoriasis och det är den enda salva som hjälpt, har testat massor av salvor från läkare med bla kortison i som total förstörde min hy.



Vill du testa den så har jag den att sälja dej då jag säljer LR.

Du kan få den till bra pris av nu om du är intresserad. Hör gärna av dej!



Mvh Annki

2011-11-10, kl 17:05:36
URL: http://lillyochgrabbarna.blogspot.com
Från: Celine Naminah

Vad kul att det gick bra på BVC. =) Lite nyfiken, hur kom du på dina barns namn, de är ju inte riktigt namn jag hör varje dag. =)

2011-11-10, kl 22:45:11
URL: http://phantazia.blogg.se/
Från: mikaela - mamma till miliam och wilton

Duktig kille som tar igen sig :) vad vägrr dina flickor, o hur långa är dom? dom ser så stora ut :)

2011-11-15, kl 12:03:09
URL: http://ungmammaaa.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<