Vad gör ni i sommar?

2011-05-16, kl 00:16:57 | Kommentarer: 4 | Direktlänk | Frågor och svar

Ni med småbarn vad gör ni i sommar? Vi har valt att inte ta någon semester i sommar för att jag ska arbeta upp min föräldrapenning istället, vi har tänkt att göra dagsutflykter och möjligtvis åka iväg en tre-fyra dagar. Men nu behöver jag tips på vad man kan hitta på med såhär små barn, i vanliga fall hyr vi alltid stuga i halmstad men det är ju mer för min och Jonnys skull än barnens. Jag vill alltså ha tips på roliga saker för barnen med, än så länge har vi bestämt oss för borås djurpark men det känns lite "tunt" att bara göra det i sommar. Så ni med små barn vad ska ni göra, vad har ni gjort när barnen var små?


Kommentarer
Från: maria

jag som inte haft år o resa typ ever brukar åka till någon djurpark som kolmården

eller så åker jag på miniturer i den egna staden till stora lekparker, tar med o grillar åker till valla, badar osv =) om man läser om sin hemstad så finns det oftast massa saker o göra som man kanske inte tänker på vi har ruiner o grottor osv :D

2011-05-16, kl 07:52:09
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Från: Jonna!

Borås djurpark kommer att vara uppskattat kan ja lova, vi var där förra året med Filippa och vi ska dit i år igen. Vi bodde på campingen och så hyrde vi en stuga.. :) kram jonna

2011-05-16, kl 09:50:37
URL: http://[email protected]
Från: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Förra året gjorde vi ingenting för jag hade ingen semester. Året före det så åkte vi till Kolmården, då var Leo ett år bara så vet inte hur kul han tyckte det var egentligen. Flugorna var intressantare än elefanterna typ :P



I år ska vi åka till Eskilstuna Zoo så får vi väl se hur uppskattat det är då :)



Annars brukar det bli några turer till Furuviksparken här i Gävle eftersom det är nära och bra för en dagsutflykt.



Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att det behövs så mycket för barnen ska bli glada och nöjda, en tur till badstranden med lite medhavd picknick kanske? :)

2011-05-16, kl 10:25:57
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
Från: Anki mamma till Milly

skara sommarland kanske,

vi har bokat in så vi ska pröva på åka dit.

astrid lindgrens värld,

åka över till visingsö åka remmalag

kanske lite sådant?=)

sånnt vi tänkt göra, visingsö kanske vi kan ta ihop om ni känner för det?=) om de skulle vara ngt :)

2011-05-17, kl 12:07:32
URL: http://mammamumin.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<