Griniga gamla gubbar

2011-05-26, kl 14:26:00 | Kommentarer: 2 | Direktlänk | Sara tycker, tänker & funderar

Vi var och storhandlade idag på Jonnys jobb och en av hans arbetskamrater bad honom om hjälp då hon inte visste vart en vara fanns, en liten bit därifrån stor en grinig gamal gubbe och hans fru och ser detta. Inget mer med det liksom men en kvart senare när vi kommit längre in i butiken händer det här

Gubbe: Hallå (med sådär riktigt sur ton) Hallå!
Jonny: Ja (för han ser att gubben tittar på oss)
Gubbe: Det går ju för fan inte komma ner i lådan och nå äggen
Frun: Men han jobbar inte här (lite sådär försiktigt och man märker att hon skäms lite över sin man)
Gubbe: Jo det gör han visst det! (fortfarande lika vresig)
Jonny: Ja jag jobbar här men idag är jag ledig och är och handlar, men varsågod här har du en kartong med ägg.
Gubbe: Ni får väl se till att skära upp sidorna på kartongerna så man når!
Jonny: Ja men som sagt så är jag ledig idag och jag går inte runt med kniv på mig så tyvär kan jag inte göra det, men nu har du dina ägg iaf.

Hela tiden får man höra om dagens ungdomar hit och dit men dagens pensionärer då? Hur kommer det sig att dom får bete sig precis hur fan dom vill, även om nu Jonny hade jobbat idag så kan man väl vara lite trevlig och be om hjälp istället...


Kommentarer
Från: Lisandra-Milos mamma

Ha ha pensionärerna är värst, dom är så satans otrevliga att det finns inte.

2011-05-26, kl 15:20:16
URL: http://Lizzzandra.blogspot.com
Från: Beatrice, mamma till Devin & lillan i magen ♥

Bah, precis som du skriver - och dessa pensionärer har mage att klaga på ungdomarna?! Fy.

2011-05-26, kl 15:40:07
URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<