Haha bra där!

2011-06-29, kl 15:38:13 | Kommentarer: 17 | Direktlänk | Sara tycker, tänker & funderar

Människan som startade tråden på flashback och länkade till min blogg med orden "Att man undviker att sina barn utvecklas till en sådan här varelse" och sedan spann vidare på det här och sa både det ena och det andra opassande är något motsägelsefull. Så fort någon kommenterade hennes rätt så opassande åsikter så skrev hon det här inlägget:

Jag sticker inte under stol med att det kanske är lite smaklöst att fråga Flashback detta. Men! Samtidigt så är jag ute efter att folk uttalar sig om själva ämnet inte som du börjar gissa dig till hur jag är som person.
Kan du skilja på debatt och person? Känns det inte lite impulsivt ifrån ditt håll att genast börja analysera mig och inte själva ämnet. No offends

Då undrar jag hur fan ts tänkte när hon drog in mig i hela tråden för på vilket sätt är skitsnack om mig och mina barn att hålla sig till ämnet? bara en fråga alltså, ts försvarar sig även många gånger med att säga att Ja jag har wt åsikter men det spelar ingen roll för jag lever inte på det sättet! Okej men då säger jag det samma, det kanske skriker wt om mig men jag lever inte på det sättet. Är jag mindre wt nu för det då? Otroligt genomtänkt det här utav av dig ts, moget namn förresten för en människa som är så mycket bättre än alla andra att kalla sig Rumpmage...


Kommentarer
Från: Från en flashbackmedlem

Bästa Sara, för att besvara ditt senaste inlägg. Det du inte förstår är att du kom upp för att statuera exempel på vad som anses vara white-trash och vad man inte vill att sina egna barn skall utvecklas till. Den berörda tråden avhandlar således inte dig utan ämnet. Sen att du erkänner att du är white-trash skall jag ge dig mycket beröm för. Det finns många som dig som aldrig erkänner det och det blir i längden bara patetiskt. Alla är vi olika och det viktigaste är att man är säker och erkänner sin roll eller sitt kast.

2011-06-29, kl 15:52:51
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar & pyret i magen

Så du menar att det håller sig till ämnet och är inte alls likt det ts nämner när det börjar disskuteras om att JAG missköter mina barn? osv. Förstår hur du menar men håll med mig om at ts gjort exakt samma sak, för den delen handlar tråden om hur TS barn inte ska bli wt alltså handlar tråden från första början om ts men man får ändå inte disskutera ts och dennes åsikter. Lite motsägelsefullt...

2011-06-29, kl 15:58:24
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: maria

men herregud hur störd är du som människa som startar en sådant ämne och länkar till en annan människa?!

på riktigt, vakna upp, det du gör är sjukt omoget och väldigt låg nivå.

halva sverige är WT så vad är problemet egentligen? bryr man sig mindre om sina barn då? och vart går egentligen gränsen på vad WT egentligen är. har du läst på om ordet?

hur mår du egentligen när du trycker ned en annan människa på det viset?

vad och hur tänker du egentligen?

sunt folkvett = att INTE hänga ut människor rakt upp och ned.

är du ouppfostrad själv? kanske din mamma var ett WT?



sorry Sara jag blev bara så arg, lider med dig när du får sådana här människor på dig och som gör så mot dig. jag känner dig inte men detta är inte rätt emot någon.

2011-06-29, kl 17:16:16
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Från: Från en flashbackmedlem

@Sara Jag kan hålla med om att tråden på forumet har spårat ut till att även avhandla dig, då du enbart skulle stå som exempel. Det är tråkigt då detta inte är diskussionsunderlaget. Jag tror dock att den snart kommer att rensas upp från inlägg utanför topic.



@Maria Ta det med trådskaparen på forumet och inte med mig. Det stämmer dock det du säger att halva svenska folket är white-trash. Jag känner mycket väl till ordets etymologi, men som med så mycket annat ändras innebörden med tiden när språket utvecklas och det finns mycket tendenser som är underförstådda ordet. Ta ordet neger, som ett exempel. Idag är det mer eller mindre ett skällsord på alla med färgad/afrikansk ursprung. Ursprungligen är det enbart ett visst folkslag som var negrer, om man skall vara helt korrekt.



För övrigt håller jag med er båda om att själva diskussioner på forumet nått en låg nivå. Men å andra sidan är det "smällar man får ta" då man väljer att blotta sitt liv på Internet i form av bloggar, Facebook et cetera.

2011-06-29, kl 17:41:27
Från: maria

fast då är ordet turk o svenne lika mkt skällsord.



fast vad spelar det egentligen för roll om man blottar sig på nätet. ska man bli drabbad och utlämnad i forum då?

jag har inte läst tråden på flashback utan reagerar enbart på detta inlägg som bloggägaren skriver.

man kan inte rättfärdiga ett barnsligt beteende pga av att man blottar sig på nätet. man bad inte om att få skit av andra.



nej det är löjligt och tror inte att den som startade tråden skulle bli så lycklig att bli uthängd själv

2011-06-29, kl 18:48:13
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Från: Caroline

Vet inte om det beror på att jag är en tidig 70-talist, men jag hade ingen aning om att white trash är ett så grundat begrepp i Sverige. Det kommer alltid att förekomma stora olikheter i hur och var vi lever, men vitt slödder, är det på den nivån vi ska klassa varandra? Har vi inte ett tillräckligt hårt samhällsklimat ändå? Att ha synpunkter på hur en del lever har väl alla, men måste det sägas i tal eller skrift?



Nu menar jag inte att jag är något helgon, men jag angriper inte någon utan orsak(tror jag iaf). Jag har fördomar och ogillar den sidan hos mig själv.



Tycker att "trash-pratet" är pinsamt och töntigt, men lite underhållande om jag ska följa eran skala och bedöma mig själv. Ni som har era klara synpunkter får väl sätta ett betyg utifrån dessa egenskaper:

*jag har fast anställning och tjänar hyfsat

*jag kan svära ordentligt

*jag har en tatuering

*jag snusar

*jag kör en gammal rostig Volvo

*jag äger en bostadsrätt i ett "lugnt" område

*jag har fonder på banken

*jag har ärvda smycken som är värda en del

*jag skiter i mode, klär mig bekvämt, helt och rent

*jag är barn till en alkoholist

*jag är nykterist

*jag har inga barn

*jag älskar katter

*jag har en gammal dator, billig kamera och tjock-tv

*jag ogillar vissa människor

*jag undviker dessa människor

*jag har aldrig varit arbetslös

*jag har tidigare varit sjuk och levt på F-kassa

*Jag har ingen akademisk utbildning

*jag reser aldrig utomlands

*jag är överviktig

*jag tycker själv att jag är empatisk och har hög

moral

*jag har en chef som tycker att jag är en klok

människa

*jag har insett att bara jag kan ta ansvar för hur

mitt liv ska vara

*jag skulle aldrig rösta på moderaterna

*jag är ofta lat och skjuter upp saker som ska

göras hemma

*jag är konflikträdd, men kaxig ibland

*jag är envis, tjurskallig och långsint

*jag slåss för dem som inte själva kan föra sin

talan

*jag är osocial när jag är ledig

*jag är heterosexuell, men gillar singellivet

*jag köper inga tröjor på marknader



KOM IGEN NU! VAD ÄR JAG? NI SOM TYCKER MYCKET MÅSTE VÄL KUNNA TALA OM FÖR MIG SÅ ATT JAG VET VILKEN KLASS JAG TILLHÖR? DET ÄR SÅ VIKTIGT ATT VETA!!!!



2011-06-29, kl 19:13:53
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar & pyret i magen

Jo precis att ta mig som exempel tar jag med en klackspark eftersom jag trivs väldigt bra med mitt liv, alla vill inte leva på samma sätt men när det börjar diskuteras om huruvida jag sköter/inte sköter mina barn det känns inte riktigt helt okej speciellt inte om ts intekan ta ite mothugg själv.

2011-06-29, kl 19:30:58
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: Caroline

Tycker inte att man behöver läsa många inlägg för att se att dina barn har det bra! Folk kunde väl lägga lite möda på att läsa innan de skriver dessa "söta" kommentarer. Du vet alltså vem ts(Rumpmage) är? Ha bekymmer över att du har en blöja på huvudet när hon själv har arslet fram:) Stomipåse?:)

2011-06-29, kl 19:55:32
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar & pyret i magen

Nej jag har faktiskt ingen aning om vem ts är men uppenbarligen så är hon ju mycket "finare" än mig :P

2011-06-29, kl 23:28:05
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: Flashback

@Caroline Enligt mig är du white trash. Vad är det då jag tycker gör dig till detta?



*jag snusar

*jag kör en gammal rostig Volvo

*jag är barn till en alkoholist

*jag älskar katter

*jag har en gammal dator, billig kamera och tjock-tv

*jag har tidigare varit sjuk och levt på F-kassa

*Jag har ingen akademisk utbildning

*jag reser aldrig utomlands

*jag är överviktig

*jag skulle aldrig rösta på moderaterna

*jag är konflikträdd, men kaxig ibland

2011-06-29, kl 23:29:10
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar & pyret i magen

Då är jag och Caroline wt tillsammans och har det jävligt bra kan jag tala om :D

2011-06-29, kl 23:32:15
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: Caroline

Okej så kallade Flashback, tack för analysen! Tänk att jag äntligen fått en "diagnos" av ett anonymt proffs. Jag har fått en identitet, en känsla av samhörighet, allt har fallit på plats.



SARA!- TÄNK ATT DET FINNS EN SÅN DUM JÄVEL SOM FAKTISKT SVARAR!!!:P. ATT DENNA AKADEMIKER HAR TID MED OSS OCH FLASHBACK, HAN/HON/DET ÄR GARANTERAT ARBETSLÖS. VISST FAN ÄR DET KONSTIGT ATT SVORDOMAR OCH TATUERINGAR INTE FINNS MED PÅ "TRASHLISTAN"??? ATT KATTER ÄR "TRASHIGT" FÖRVÅNAR MIG OCKSÅ, TROR DU ATT EN VANDRANDE PINNE KAN HÖJA MIN STATUS?



JAG HAR SAGT MITT I DETTA DELIKATA ÄMNE, TÄNKER INTE LÄGGA NÅN MER ENERGI PÅ VETTLÖSA DÅRARS SPEKULERANDE!!!



HA DET BRA SARA! VI "HÖRS" IMORGON! KRAM;)

2011-06-30, kl 00:58:00
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar & pyret i magen

Fan Caroline det är ju det som är felet, måste springa och köpa mig en vandrande pinne i morgon :P

Sov så gott nu så hörs vi i morgon :)

2011-06-30, kl 01:02:14
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: Flashback

Bara så du vet så använder du något som kallas Caps Lock, detta får din text att bli jobbig att läsa och man tar lätt dig väldigt oseriös.

Angående att jag skulle vara arbetslös? Vissa människor har årdnat det lite bättre här i livet gumman ;)



"SVORDOMAR OCH TATUERINGAR" Vissa människor kan ha svårt att utrycka sig och kan lätt ta till svordomar. Vad händer om en "mörk" person drar en svordom? Skulle den då bli ett WT?



Ha så trevligt på arbetet då WT :D

2011-06-30, kl 01:04:38
Från: maria

carolin vilken skön kommentar. vandrande pinnar =)



flaschback medlem. du tror inte hon var medveten om att hon hade caps lock?

att du ens skriver som du gör visar faktiskt att du är minst lika oseriös och enbart här för att fortsätta en egentligen dum konversation då du kände dig tvungen att förklara vad som klassas som ett WT när vi här alla egentligen vet.

men sött av dig.

2011-06-30, kl 07:10:08
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Från: Från en flashbackmedlem

@maria Blanda inte ihop ovanstående person med mig bara, som skrivit tidigare. Han som skriver gör det antagligen bra för att provocera ytterligare och befinner sig i samma kast som övrigt WT-folk. Det är bara kolla på användandet av "smilegubbar" och dennes stavning för att avgöra.

2011-06-30, kl 08:22:17
Från: maria

hehe nä då jag såg att ni hade olika "nick"

2011-06-30, kl 10:08:50
URL: http://crazyminds.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<