Så jävla fult att kräma ut massa pengar på besök som INTE är nödvändiga

2011-12-12, kl 11:06:30 | Kommentarer: 9 | Direktlänk | Så jävla förbannad

Idag äntligen ringde jag till vårdcentralen för att få en remiss till kirurgen, kände att jag inte orkar vara envis och härda ut längre eftersom jag haft inte mindre än tre anfall under kvällen och natten som varit och fortfarande har små känningar. Det fungerar inte, är helt slut i kroppen just nu och självklart var vi ju tvungna att gå upp tidigt idag och så är tvättstugan bokad.

Såhär gick mitt samtal med vc

Jag: Ja hej jag skulle vilja att ni skickar en remiss till kirurgen för min gallsten

Vc: Och hur vet du att det är gallsten (med en riktigt dryg ton)

Jag: För att jag har varit hos er!

Vc: Jaha men då ska jag läsa lite i din journal, ja du var här för lite sen och träffade **** för att du hade ont i magen.

Jag: Ja magen är väl inte riktigt vad jag sa och det är inte där jag har ont heller det är högre upp.

Vc: Ja precis, du fick diklofenak då. Hjälper tabletterna?

Jag: Nej inte alls, jag får ta maxdos varje gång och det hjälper inte ändå, tabletterna är slut och jag får anfall hela tiden.

Vc: Jaha jag förstår, men nu är det oturligt nog så att läkaren du träffade inte är kvar här hos oss längre så du måste träffa en ny läkare för bedömning.

Jag: Men varför kan inte en annan läkare skicka en remiss utifrån hennes beömning, 150 spänn för att en läkare ska säga exakt samma sak som en annan redan gjort och sen skicka iväg en liten lapp känns som jävligt mycket pengar. Dessutom så har jag tre barn jag är ensam med på dagarna och det fungerar inte när jag får mina anfall, det här måste bort nu!

Vc: Jag gör så att jag pratar med en läkare och ringer upp dig mellan 13-14 idag så får vi se hur vi gör.


Ja, jag började svära för jag blev riktigt irriterad på den snorkiga attityden. Irriterad över att dom ska kräma ut massa pengar när jag redan varit där och alla vet vi ju hur jag ställer mig till vården sen innan efter det Jadie fick gå igenom. Det blir ju inte bättre av att jag knappt sovit inatt heller och är helt slut i kroppen efter all smärtan, jag trodde faktiskt aldrig jag skulle ligga och profylax andas någon annanstans än på förlossningen men där hade jag fel. Det gör jag ju var och varannan dag här hemma nu, samtidigt som jag svettas, hulkar och skakar av smärta. Går hellre igenom en förlossning om dagen än den här smärtan igen...


Kommentarer
Från: Västgötskan

Jag förstår din frustration! :-P

2011-12-12, kl 11:11:15
URL: http://vastragotaland.blogspot.com
Från: Beatrice, mamma till skrutten Robin- Julkalendern är igång!

Herre gud! Hoppas dom fixar det där nu, så där kan du ju inte ha det!



KRAM

2011-12-12, kl 11:17:33
URL: http://beabofink.blogg.se/
Från: i min lilla lilla värld

Bra att du sa ifrån!

2011-12-12, kl 12:20:29
URL: http://saratilling.se
Från: ENDENISE

sv: Skönt att du hann säga goodbye ordentligt :) Tror man saknar det mindre intensivt då. Klart att du längtade som attan när du gick med vattenavgång. Även om man saknar allt med graviditeten så är det självklart mycket mysigare att ha hjärtat utanför kroppen :)

2011-12-12, kl 12:59:12
URL: http://endenise.se
Från: Sarah

Fy fan vad drygt.. Jag gillar ju inte Habo´s vårdcentral men på denna punkten var de riktigt bra och snabba, gjorde en undersökning, tog massa prover, fick svar att jag hade förhöjda värden av något som tydde på att det var gallsten jag hade, så skulle mina besvär återkomma så skulle jag bara ringa så skickar de en remiss direkt. När jag fick nästa anfall ringde jag och 2 veckor senare satt jag på kirurgen och pratade om operationen ist. Hoppas du får en tid så du slipper det för man ska inte behöva genom lida den smärtan och speciellt inte när du är själv hemma med barnen!

Lider med dig fortfarande!

2011-12-12, kl 15:46:39
URL: http://toffelsmurfen.blogg.se/
Från: Sandra Ernst

sv; haha aw tack så mkt :D ja det kanske vore nånting ! man vet ju aldrig :D

2011-12-12, kl 16:26:57
URL: http://carnivalofsins.blogg.se/
Från: KAMPEN OM ATT ÖVERLEVA

Tack vad snällt du skrev upp vad du käka under en dag! :)

2011-12-12, kl 19:18:59
URL: http://overleva.blogg.se/
Från: Celine Naminah

Usch och fy vad jobbigt... ryser Har själv haft gallstensanfall och ja, roligare kan man ju ha det.



Missa inte tävlingen hos mig. =)

2011-12-12, kl 19:26:56
URL: http://phantazia.blogg.se/
Från: Caroline

Men vilket jävla skit:( Du behöver ju hjälp NU!

Hoppas de tänker till så att du slipper mer onödigt tjafs. KRAM

2011-12-12, kl 21:43:35

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<