Jadie har börjat med meningar

2011-08-30, kl 22:32:00 | Kommentarer: 3 | Direktlänk | Jadie 2011

Inte mer än två ord i varje mening men det kommer nog snart mer, hon tjattrar på som fasen hemma även om hälften är helt oförståligt. Men tillbaka till meningarna, för två veckor sen ungefär kom den första.

Vill inte!

Min första tanke
: Åh min duktiga trollunge kan säga menningar
Min andra tanke: Nej Jadie den meningen kan vänta några år till!

Häromdagen kom nästa mening och vad blev det den här gången då? jo det blev så mycket som

Nej bort! (knuffar undan personen hon pratar med)

Min första tanke: Åh redan en till mening, va bra!
Min andra tanke: Men va fan kan du inte säga något gulligt unge?!?

Men hon är duktig min trollunge, det kommer fler och fler ord nu hela tiden och hon har även blivit väldigt duktig på att peka vart saker är när vi säger ordet. En rolig sak hon fått för sig är att hon inte säger lampa högt, frågar vi var den är pekar hon. Frågar vi om hon kan säga lampa säger hon titta och pekar på den, viskar vi kan du säga lampa så viskar hon lampa tillbaka. Så jo visst kan hon säga lampa men det är nog en hemlighet.


Kommentarer
Från: Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset

Oh körkortspaketet och vagnen är otroliga stora gåvor, men att ni alla åkte med och hade kul och tackade mej är ännu större! <3 Tack!

2011-08-31, kl 00:04:39
URL: http://salkert.se
Från: Rebecca

Duktiga tjejjen! :) Så himla roligt när de lär sig nya saker. :)

2011-08-31, kl 07:31:08
URL: http://geshiia.blogg.se/
Från: Caroline

Kan ju vara bra att kunna dessa ord på dagis om någon är för närgången:)

2011-08-31, kl 20:42:26

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<