Snyggt och smidigt

2010-11-02, kl 23:08:08 | Kommentarer: 4 | Direktlänk | tips, trix, inredning och annat kreativt

Jag var något förbenat trött på bokstäverna med Arabelles namn som trillade ner från dörren för femhundrasjuttioelfte gången så jag bestämde mig för att vara lite kreativ idag igen, det fick bli lite nytt och uppiffat. Till och börja med kan jag ju berätta varför dom trillar ner, det var för att fuckfacet som producerade dom tyckte det var en bra idé att sätta klistret mot en bit kartong för att hålla fast dom (tror dom är köpta på Åhlens) så sen fanns det ju inget klister kvar att hålla uppe skiten med. Det fick bli dubbelhäftande tejp för hela slanten hemma men det höll ju inte ändå.

Steg 1
Åk till ikea och köp några snygga ramar (lika många ramar som bokstäver du har)
Steg 2
Klipp ut svart (eller var lite färg glad för den delen) papper så det passar i ramen, sätt in det i ramen men ta först bort skydds glaset eller plasten.
Steg 3
Fram med limmet och klistra som bara den och tryck dit dina bokstäver.

Vad får vi av det då? Jo vi får det såhär snyggt, är jag inte duktig? Lite iaf va? Jo det tycker jag nog allt.

 De ska inte sitta på hyllan sen men jag ställde dom där för att ta bilderna, ska upp lite snyggt på väggen i morgon men jag tror inte grannarna blir glada om jag börjar snickra nu.


Kommentarer
Från: Anonym

Vi ha sånt där shit som e just för dom bokstäverna, de är kanon =)

2010-11-03, kl 08:24:42
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/
Från: Caroline - Mamma till Noah

De var super fint =)

Sicken bra ide :D!

2010-11-03, kl 09:41:09
URL: http://caaaaaaroliine.blogg.se/
Från: Anonym

häftmassa e kanon :)

2010-11-03, kl 10:01:26
Från: jennie

Fiffigt,blev fint=)

2010-11-03, kl 20:35:06
URL: http://jenniiesjohansson.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<