Bambino-Mam

2010-11-21, kl 10:03:00 | Kommentarer: 1 | Direktlänk | Recensioner

Nu har vi testat grejjer för fullt här hemma nu men vi tar en sak i taget tycker jag, så vi börjar med flexible and soft spoons.

Såhär står det på Bambinos hemsida:
Den perfekta smakisskeden.
BESKRIVNING
Bambinos nya sked är tillverkad i ett mjukt, skönt och flexibelt material som gör att den passar särskilt bra när man matar den lilla bebisen. Skedens skaft är kortare än på traditionella matningsskedar och passar till låga 4-månadersburkar och yoghurtsmakisar.

SKÖTSELRÅD:
Tål maskindisk

PRODUKTFAKTA
Färger: Rosa/grön, rosa/grön, blå/grön och blå/röd.
Material: Polypropylen

Och jag kan inte annat än att hålla med, Jadie är ju väldigt kräsen med vad hon äter så det blir mest gröt och några fyra månaders burkar och då är denna skeden perfekt. Inte för lång inte för kort utan aldeles perfekt, otroligt skönt att den inte är lika bred som andra skedar heller då Jadie är lite motvillig till att öppna munnen ordentligt ibland. Hon gapar lite halvhjärtat och ni kan ju tänka er hur svårt det är att få in skeden i munnen på henne då om den är för bred, det som är bra med storleken med är ju att man inte tar för mycket på skeden. Nu är ju mina kids rätt matglada och så där ändå men när man börjar med smakisar är det rätt lätt att ta aldeles för mycket på skeden så åker allt ut igen, men inte med denna skeden det är lite åt gången och fungerar utmärkt.

Ett annat plus i kanten är ju att den tål maskindisk, lite lat som man är sådär så slänger man in det mesta i diskmaskninen. Skeden är skön att hålla i och lätt att mata med, förstår inte att vi inte införskaffat sånna här skedar tidigare för det är precis vad vi har behövt till Jadie. Kanske bara är jag som missat dom.

Fem av fem smileys får flexible and soft spoons av mig då de underlättar matnignen väldigt mycket, inom kort kommer även en recension på bambinos matningssked.


Kommentarer
Från: Mariann

Har oxå testat de skedarna. Tycker oxå att de är jättebra, jag har en rosa och en röd. Tyvärr blev den rosa missfärgad pga maten alltså delvis orange och det går inte bort. Den röda har dock behållit färgen. Skulle nog få en 3:a av mig pga av missfärgningen

2010-11-21, kl 21:53:52

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<