Jobbig natt

2009-11-13, kl 17:31:31 | Kommentarer: 1 | Direktlänk | Arabelle 2009

Natten tills idag har varit skit jobbig, Arabelle som i vanliga fall sover tolv timmar i strecka varje natt vaknade en gång i timmen heeela natten. Det var knappt man han somna om innan hon började skrika igen. Men hon var inte hungrig eller så det räckte med nappen varje gång, men det är ju fortfarande lika påfrestande för mig och jonny att springa uppe hela natten.

Kväll

Ännu en helvetes kvälll har börjat. Ända sen två veckor tillbaka har Arabelle blivit helt otröstlig frammåt eftermiddagen/kvällen. Inget hjälper inte mamma, pappa, flaskan, nappen eller någonting. Det brukar sluta med att jonny får gå runt och vagga Arabelle tills hon skrikit sig helt utmattad och somnar. Det börjar bli väldigt påfrestande för oss båda två att lyssna på detta varje kväll, och stackars jonny som får bära runt på våran 10 kilos klump hela kvällarna är helt slut hela dagarna pga det här, Jag känner mig så otillräcklig för om man sitter still med henne så skriker hon bara mer och jag kan ju inte gå runt och vagga pga foglossningarna så det enda jag kan göra är att sitta och lyssna på när hon bara gråter och gråter. Detta håller på säkert 1½-2 timmar varje kväll och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill bara få ett slut på det nu, inte bara för min och jonnys skulle utan för Arabelle med. Jag menar det måste ju vara väldigt påfrestande att skrika sig till sömns varje kväll. Har försökt få henne att sova mer på dagarna eftersom hon är så hemskt övertrött på kvällarna men hon bara tvärvägrar min lilla godis. Någon som vet vad vi ska göra? några tips?


Kommentarer
Från: Michelle

Hoppas metoden funkar "/

2009-11-14, kl 13:10:26
URL: http://mammasnovalie.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<