Strössel

2012-12-21, kl 12:54:51 | Kommentarer: 1 | Direktlänk | Min familj
I förrgår gick det ut ett nödrop på kattjouren om en mamma och hennes små som skulle bli avlivade om dom inte fick ett hem igår, vi bestämde oss då får att adoptera en av katterna och åkte för att hämta henne. Synen jag möttes av var vidrig, vanvårdade djur som levde i misär är allt man kan säga och hela hjärtat började blöda på mig när jag såg hur dom levt.
 
Vår söta tjej har fått namnet Strössel, hon är skygg som skam (inte konstigt efter hur hon har blivit behandlad) men till min stora lycka och förvåning lämnade hon transportburen efter bara en kvart. Vi får klappa henne alla redan, eller jag och Jonny får klappa henne redan barnen får titta på avstånd än så länge då jag inte vill stressa upp henne mer och barnen är lugna och snälla runt omkring henne och förstår att hon är lite rädd och inte har mått så bra.
 
Sedan vi fick hem henne igår har hon undersökt både köket, vardagsrummet, sovrummet och lilla toaletten och det är framsteg mer än vad jag kunnat drömma om redan. Hon har gått både på lådan och det har hänt en olycka utanför men jag är förvånad över att hon ens gått på lådan med tanke på hur hon hade det i förra "hemmet".
 
Jag vill i alla fall tacka Jessica (som vi har kontakt med) på kattjouren och hennes kollegor för det fantastiska jobbet dom gör, L & S för att dom ställde upp och gav dom andra missarna hem både jourhem och för alltid hem.
 
Nu ska jag kolla till lilla Strössel som ligger och trycker i ett tryggt hörn och vill ni hjälpa kattjouren att fortsätta med sitt fantastiska arbete så dom kan hjälpa andra hemlösa och sjuka katter får ni mer än gärna sätta in ett litet bidrag här
 
Bankgironummer 5444-8451
Märk ditt bidrag med "KJ:s vårdfond
 
Strössel

Kommentarer
Från: Beatrice, mamma till Devin och Lili ❤

Bra gjort av er tycker jag! :-)

2012-12-29, kl 13:24:02
URL: http://beabus87.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<