Mitt lår är som en liten människa!

2010-07-20, kl 23:29:21 | Kommentarer: 3 | Direktlänk | Bye bye fatso

Idag mätte jag lite här och var på kroppen så jag vet vad jag har att utgå ifrån, har aldrig gjort det innan så jag vet inte om jag mäter på rätt ställen men huvudsaken är väl att jag mäter på samma ställe varje gång. Inga roliga mått kan jag väl inte påstå, 102kg fettklump 127cm mage om jag mäter över naveln, 118cm höft 115cm bröst och 63cm lår. Tänkte att jag för skojs skull skulle mäta Jonnys mage och kolla vilken skillnad det är, han behöver gå upp och jag behöver gå ner. Det var inte lika roligt när jag såg resultatet, han har 65cm mage och jag har 63 cm lår! Mitt lår är som en liten människa, inte alls lika skojj som jag trodde det skulle va att mäta. Men det här peppar mig bara ännu mer att gå ner, kanske inte så smart av mig att äta tacos idag då. Det är ju väldigt flötig (flottig kanske ni säger) köttfärs även om resten är nyttigt men iaf.

För att citera en väldigt (inte) vis människa som var med på generation fett:
Jag förstår inte varför alla säger att pizza är onyttigt, du har ju ditt bröd, din ost, dina tomater alltså din frukt och ditt kött. Det är ju hur nyttigt som hest!


Kommentarer
Från: Anna

Vill du gå ner i vikt? Det svåraste är beslutet... Sedan - ta bort socker - undvik halvfabrikat - dra ner eller ta bort kolhydrater (bröd, pasta, ris, potatis - du blir mätt på en köttbit med t ex en bönsallad - jag lovar...). OCH DET VIKTIGASTE - rör på dig - snabb prommenad en timme varje dag (visst skulle det vara värt den förändring det ger...), hoppa hopprep (hemma - samla kvartar - en kvart på morgonen - en stax innan lunch en istället för eftermiddagsfika och en på kvällen... Vips så har du en hel timmes träning varje dag...). Tänk nu bara på vad du vill och fatta beslutet därefter...

2010-07-21, kl 11:36:38
Från: ingrid

haha precis sådär har jag alltid resonerat om pizza :P

2010-07-21, kl 20:33:17
URL: http://p0llys.blogg.se/
Från: Egomamma.se

Om det nu är någon tröst så blev jag inspirerad att mäta mig jag med efter att ha läst inlägget, och tro mig, jag har värre mått än vad du har.. tyvärr. dricker nu upp en sista Cola, sen är det VATTEN och promenader samt mera nyttig mat som gäller här hemma. Fick rena skräckchocken faktiskt. Trodde inte det var SÅ illa :(( I blaim my pregnanciesmen jag är inte dålig på att trycka i mig saker och röra mig för lite heller. Tur att jag återupptar min ridning den 20:e igen. Härliga ridpass och hårt stallarbete kan nog hjälpa mig att loosa lite kilon! (Tror att det är mkt på grund av att jag inte ridit regelbundet på några år som jag hamnat i viktmässig misär nämligen).



Vi kanske kan peppa varandra lite??

2010-08-11, kl 15:02:31
URL: http://egomamma.se

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<