I'm feeling hot hot hot

2010-07-10, kl 22:25:47 | Kommentarer: 2 | Direktlänk | Min familj

Nu kommer ett sånt här långt och jobbigt inlägg som sammanfattar hela dagen men det får ni stå ut med, kan ju börja med att tala om att Jadie sov i sin säng hela natten. Men idag vill hon inte somna där så vi får väl se hur det går. Har ingen direkt lust att vänja henne vid att somna i vår säng och sen att vi lyfter över henne det blir ju inte heller bra. Lustigt det där att hon vill sova i vagnen men hon vill absolut inte ligga där i när vi ska någonstans.

När vi kom hem till mamma fick barnen ta sig ett bad och det verkade uppskattas mycket av dom båda två, Arabelle badade i mammas badkar och Jadie badade i Diskhon.

Efter badet kammade vi bort lite skorv på Jadie och jag måste säga att hon blev himla tjusig i kammat hår haha

Efter badet var det bus och lek så det stod härliga till, Arabelle möblerade om mammas vardagsrum och försökte plantera om alla blommar på balkongen haha. Jadie var så himla nära att vända sig från rygg till mage idag men hon vet inte riktigt vart hon ska göra av sin höger arm, klurar hon bara ut det så är hon över sen. Än så länge har hon inte vänt sig från rygg till mage eller tvärtom men som det syns på bilderna så vänder hon sig på annat sätt haha. Helt plötsligt är huvudet upp i stället för ner och man vet inte hur man hittar henne, även fast hon inte kan krypa än så ligger hon aldrig kvar där man la henne först.

Arabelle lekte brandman en stund och sen mös hon lite med mormor Cinna.

Mamma/mormor Cinna letade fram en supersöt klänning som var min en gång i tiden, den sydde min farmor Inger till mig och nu är den Arabelles istället. Så underbart söt blev hon i den.

Nu ligger Arabelle och sover, Jadie vägrar så hon leker med Jonny i soffan lite innan vi ska försöka natta henne igen. Jag sitter här och krumilurar lite, feeling hot hot hot. Ska tydligen bli ännu varmare i morgon får väl se hur barnen tar det, just nu är det ju inte ens skönt när det är för varmt att gå ut. En fem grader svalare så kan jag sitta i solen iaf utan att känna mig döende, har inte ens orkat sola nu.


Glöm inte kika in bland tävlingarna, just nu kan ni vinna ett laptop-skin från laptop-skydd.se och i veckan kommer det fler spännande tävlingar.


Kommentarer
Från: Ulrika

Gillar hon inte ligga i en hårdlift? Vet inte vad ni har för vagn, men min lilla tjej som blir 6 månader om en vecka gillar att sova i en hårdlift. Den ställde ner i hennes spjälsäng. Fast nu har jag vant över henne till spjälsäng... Har lagt kuddar under madrassen längs ena långsidan och vid fotänden för göra sängen mindre. Lillan somnar lika gott där som i hårdliften. Fast sen är ju barn olika, hennes storasyster tvärvägrade somna själv. Fast då hade vi ingen hårdlift.

2010-07-10, kl 23:00:01
URL: http://icapika.blogspot.com
Från: Debbie- Mamma till Maximilian

Härlig blogg, och vilka fina döttrar du har:)

2010-07-12, kl 22:45:26
URL: http://deborapersson.bloggplatsen.se

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<