Första dagen

2012-08-20, kl 22:50:00 | Kommentarer: 4 | Direktlänk | Bröllop
Första dagen gick som sagt bra och i morgon är det dags för andra, fy bubblans vad skönt det ska bli med ett bra schema och som man har lite att säga till om med. Trivs jätte bra i hemtjänsten det är absolut inte det men schemat är det värsta jag haft i hela mitt liv, att nya jobbet ligger fem minuter hemifrån gör ju inte saken sämre. Otroligt skönt att börja jobba klockan åtta på morgonen och gå hemifrån tio i med långsamma steg haha.
 
Däremot fick vi höra lite tråkigheter från prästen, en sak vi hade planerat för att bröllopet verkligen skulle bli vårt kanske inte går för det bestämmer någon annan nisse. Känns inte alls okej att någon annan än vi ska bestämma hur det ska gå till, inte för att det inte "passar" i kyrkan utan bara för att liksom. Vårt bröllop är ju ändå vårt och ingen annans, jag hade förstått om jag hade sagt att jag ville skippa allt kristet då ska man inte ha ett kyrkligt bröllop men att ändra en liten sak kan väl inte vara hela världen. Speciellt eftersom jag vet att andra ändrat på den lilla saken...

Kommentarer
Från: Becca

Jag akn bli så känslig när det gäller minnen... jag e ganska stark annars, men just när det kommer till minnen och att få va en familj så e jag känslig. Min dröm e att få bo i hus och utöka familjen. Jag vill att Leah ska få samma uppväxt som mig, landet och en lycklig familj. Ibland känner man sig som en otillräcklig mamma när man e ensamstående. Pengarna räcker inte till att göra massa saker hela tiden. usch!

Över till någe roligt, vad kul för dig att du trivs på ditt jobb! Och att de e så nära, värsta lyxen!
Får jag fråga när det är du gifter dig?

:) Snart e de kryssning, jag börjar få klädpanik... har vart hemma hos syrran o rotat...men tyvärr e ju hon ca 2 stlk mindre än mig... haha så jag såg ut som en stoppad korv! haha lite deppigt men fick mig ett gott skratt :P
Har du bestämt dig ang klänningen?

2012-08-21, kl 13:05:09
URL: http://nightquest.blogg.se
Från: kyrksyster

Prästen måste följa ritualet för att vigseln ska vara giltig som vigsel i Svenska kyrkan. Man kan flytta på något, stoppa in något moment. Men ändra i ritualet går inte.

Svar: Detta har dock inget med ritualen i sig att göra för det hade jag förstått, det är en liten liten ändring som många andra har gjort men det är inte prästen som motsätter sig detta utan personen som spelar orgel men vi vill inte gå ut till orgel musik utan till cd och det är inte säkert vi får det och det tycker jag är superlöjligt då utgångsmarscherna man annars använder sig av inte har något med ritualen att göra.
Sara

2012-08-21, kl 15:34:33
URL: http://kyrksyster.wordpress.com/
Från: Caroline

Det verkar småaktigt att inte tillåta er önskade musik. Vet inte vad du tycker om att försöka få till att nån kan spela piano som kompromiss.
Orgel är ju så "gnöligt" :P

Svar: Det blir inte riktigt samma sak till piano heller men vi får väl försöka hitta någon lösning
Sara

2012-08-22, kl 21:26:31
Från: Becca

Va?? Måste man gå ut till orgelmusik? Det e ju ur löjliigt.. varför får man inte välja själv? Du får ju välja låtar och sånt själv på Dop och begravningar... varför inte när man gifter sig??

Blev lite chockad här :P

Svar: Det blev jag med när prästen sa det men jag hoppas vi får lov ändå för vi har ju planerat med den låten
Sara

2012-08-23, kl 14:21:31
URL: http://nightquest.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<