Real life: Passioner

2012-04-23, kl 18:38:59 | Kommentarer: 4 | Direktlänk | Lite roligt sådär


För en gångs skull så hinner jag med Yohannas real life innan den är över
, temat den här gången är passioner och så fort jag såg ordet skor i Yohannas inlägg så slog det mig att det är ju just min passion. Höga, låga, svarta, färgglada you name it! Skor i alla former och färger är min passion.

Jag har nyligen rensat ut "lite" skor och slängde en hel påse med skor och gav bort några par som inte används längre, det svider lite varje gång ett par skor ska bort från samlingen men lägenheten är inte stor nog för min skopassion så är det bara.

Jag älskar som sagt skor och det får gärna göra lite ont när man har dom på eftersom dom är så snygga men visst har jag gjort misstaget att köpa alldeles för höga skor både en och två gånger, ja till och med fem. Det brukar sluta med att jag sitter med skorna på inomhus bara för att få se hur dom ser ut på och känna känslan av dom, men tillslut får jag inse att jag nog var lite väl optimistisk gällande min balans och sälja dom vidare till mer tränade fötter och ben.

Det sura med en skopassion kombinerad med en övervikt är att alla vrålsnygga stövlar aldrig passar för vaderna är för tjocka, men nej inte ens detta kan stoppa mig! Jag pressar ner min knubbiga vader med hjälp av våld och nylonstrumpor så de glider lättare, efter några användningar tröttnar jag på att det tar nästan en hel dag att ta på sig skorna så då får även dom ett par nya ägare. När det kommer till skor så lär jag mig aldrig, jag köper fel om och om igen men jag är lycklig så länge det varar haha.

Det här var skorna som fick stanna kvar efter senaste renset och lyssna på det här, dom används allihop! Har några par i förråset med men frågan är om dom kommer användas så jag orkade inte rota fram dom nu, men riktigt än vill jag inte göra mig av med dom haha. Men även om jag älskar mina snygga pumps och härliga stövlar så finns det inget som slår en dag i ett par goa gympadojjor eller en slappdag i foppisarna.



Kommentarer
Från: Yohanna i Las Palmas

Âh vad härligt att du är med och att se nâgon annan med passion för skor OCH som har problem med stövelskaften. Jag todde nästan att det bara var jag som var felkonstruerad pâ det sättet.



Âterkommer med sammanställningen pâ onsdag.



Hälsningar

Yohanna

2012-04-23, kl 19:11:25
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Från: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Ja jag älskar skor och min dröm är att de ska få en helt egen garderob :)

2012-04-23, kl 19:28:42
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Från: Yohanna i Las Palmas

Sâ där ja, dâ ligger veckans sammanställning ute:

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/april/sammanstallning-real-life-passioner.html



Tack sâ mycket för att du var med och delade med dig och nästa vecka kör vi igen.



Hälsningar

Yohanna

2012-04-25, kl 23:37:44
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Från: Anna

Finns ju inget bättre än skor!

Min snälla man till och med fixade en skogarderob åt mig: http://smid.blogg.se/smidsfashion/2011/september/mitt-hem-ar-min-borg-del-51.html

2012-04-26, kl 07:01:38
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<