Idag orkar jag inte

2011-10-02, kl 15:54:13 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Trollungarna 2011

Idag är en riktig skit dag helt enkelt, barnen är på sitt allra bästa humör och med andra ord är genast mamma det med. Det är skrik, gråt, gnäll, slag, trots och allt annat sånt där roligt man bara längtar efter *suckar högt*

Att jag har dåligt samvete gör inte saken bättre heller, det känns som att Harley inte får den tiden han behöver med oss. Det är så mycket prat om att man måste se till så att storasyskon inte känner sig åsidosatta men vad gör man när det är lillebror som blir åsidosatt? Jag vill ha det där bebismyset jag hade med flickorna, jag  vill att Harley ska känna sig trygg och veta att mamma alltid finns där. Men det slutar ju som vanligt med att han får ligga i sin vagga och sova istället för hos mig, Bella och Jadie är så förtjusta i sin lillebror att han inte får vara ifred i två sekunder ens. Det ska klappas och stoppas om och petas på hela tiden.

Missförstå mig rätt, jag är överlycklig för att dom accepterar honom och vill hjälpa till att ta hand om honom. Dom visar en sån otrolig kärlek till sin lillebror och det är verkligen underbart, men det kan bli för mycket när Harley aldrig får ligga ifred varken hos sin mamma, pappa eller i vaggan.

Ligger han hos mig ska det petas på och klappas, samma sak i vaggan men i den är han mer skyddad. Flickorna far ju sunt som yrväder och ligger Harley i famnen då så hinner han åka på både en och två smällar, inga riktade slag mot honom men flickorna ska ju klättra överallt utan att kolla vart händer och fötter hamnar, svänga med leksaker när dom har noll koll osv. Hos pappa får han knappt ligga alls för då ska flickorna helt plötsligt mysa med pappa och blir gnälliga så in i om dom inte får som dom vill, flickorna lyssnar inte alls när man ber dom låta Harley vara ifred en stund, den meningen registreras inte alls. Vad händer då? Jo man blir självklart irriterad på flickorna för dom inte lyssnar och Harley inte får någon ro, så då sitter han här irriterad i ena sekunden och med dåligt samvete i nästa för att Harley inte får den tid han behöver med oss och för att man har mage att bli irriterad på flickorna när dom bara vill visa hur mycket dom älskar sin bror...


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<