Here we go again...

2011-11-10, kl 23:35:37 | Kommentarer: 25 | Direktlänk | Frågor och svar

Sara jag står fullkomligt för det jag skrivit så som jag står för allt annat i bloggen min.

När man varit snäll och förstående förklarat 100 * 100 ggr pedagogiskt lugnt och logiskt så är det bara att slå till ungen.

Gör det och det är bara då du kommer fatta min innebörd.
Klanka inte ner på saker du inte testat.
Detta handlar om att kunna tänka rent och klart och kunna se över små normer och lagar.
Bara för att det står i en lagbok behöver det inte vara rätt.

Fortfarande gäller det att när du testat 34692374681 olika sätt att förklara och ungen inte fattar. Att snärta till kommer inte hjälpa.

Som sagt testa innan du dömer en.

Ja vad säger man? Jag får väl tacka för dina råd då men det här är något jag aldrig kommer testa, jag kan ärligt säga att jag vill inte förstå vad du menar. Jag vill inte tro att det finns folk som slår sina barn över huvud taget, jag vet att det förekommer men det är totalt vansinningt och jag vill inte tro på det.

Jag tänker väldigt klart ska jag be att få tala om för dig, man behöver egentligen inte vara särskilt smart för att förstå att man inte slår barn. Jag vet inte om du själv blivit slagen som barn och tycker det är okej för den sakens skull, men om det är så så tycker jag synd om dig. Det var inga bra föräldrar du hade i så fall, och om det nu var så tänk tillbaka då. Lärde det dig att visa respekt? Jag tror att det bara lärde dig att vara rädd, om det nu var så...

Kunna se över lagar? Tänk om man hade sagt så om alla lagar? Dom finns där för att följas och inget annat, utan lagar fungerar inte världen! Om du någon gång lägger ett finger på ett barn så hoppas jag för allt jag är värd att någon ser det och anmäler dig, en fråga bara om du beter dig illa mot mig är det okej om jag slår dig då? Eller är det plötsligt en helt annan sak?

Att du ens ber mig eller snarare säger till mig att slå mina barn tycker jag är oerhört respektlöst av dig!


Kommentarer
Från: Baba Jaga.

Om du inte gör det så är det din sak. Sara jag behöver inte respektera dina barns beteende. Jag tycker inte ens att det är respektlöst att jag ger dig ett förslag.



Kan ens din dotter läsa, sitter hon uppe så sent samtidigt som du läser det jag skrivit för henne?



Hoppas inte.



Det jag fortfarande menar är att när det inte finns ett annat alternativ. När man gått igenom det på ett logiskt och moraliskt sätt och skällt ut 3892374326498 ggr och sagt i från och barnet fortfarande inte fattar då finns det bara handen på rumpan som gäller.

Det handlar inte om att jag aktivt vill misshandla ett barn ? Fan hur sjuk tror du att jag är egentligen.

Bättre att inte fråga för då kommer du med dina förutfattade meningar.



Allt handlar om att det är sista stationen i bestraffningsregistret. Fattar du eller ?



Men om du vill infinna dig i att bli misshandlad av ditt barn så varsågod! Sitt inte här och gnäll ?



Det handlar inte om att sätta dig på plats utan att du ska ta till dig det jag menar.

Du läser bara slå och sedan tar du fram krucifixet framför skärmen. Det jag sa att när inget av 89613861 olika förklaringar hjälper så är det bara att lappa till.



Tyvärr så står jag fast vid detta. Och ja gör mitt barn mig illa och jag sagt nej 49 ggr så kommer jag ge barnet en lavett 50 gången. Bara så du vet!



Ni andra som kommenterar orkar jag inte bry mig om.



Haha det är underhållande att ni inte ens läser men kommenterar det jag skriver som ni vet allt.

2011-11-11, kl 00:13:37
URL: http://openmindedforanything.blogg.se/
Från: Sara, mamma till tre små troll

Baba Jaga: Nu tycker inte jag att smisk är okej heller men det är skillnad på en hand på rumpan och



"Tyvärr men mitt hårda råd är att du ska slå henne. Och det riktigt hårt och fråga sedan gör det ont ?"



"Det är bara att utan omsvep lappa till ungen rejält och säga fattar du att det gör ont? Att du skadar mig nu ?"



Det är misshandel!



När jag skriver att min gräns går vid att snärta till henne på fingrarna så behöver inte du säga åt mig att jag ska slå henne, uprepade gånger, jag såg det den första gången du skrev det.



Det här är MIN blogg där gnäller jag hur mycket jag vill, jag väljer att ha en blogg istället för en dagbok. Det är här jag ventilerar mig, att man sedan får ta det onda med det goda när man har en öppen blogg är en annan sak. Men som sagt jag såg det första gången du skrev det och jag kommer aldrig lyssna på ditt råd ändå, jag har ventilerat mig här, jag har skaffat numret till bvc psykologen. Redan nu känns allt mycket bättre och i morgon ska jag även ta steget att ringa dit, jag sitter inte bara här och gnäller utan att ta tag i problemet men som jag skrev så är jag inte jätte duktig på att be om hjälp så jag tar ett litet steg i taget nu.



Jag är övertygad om att jag kan lösa det här på ett anant sätt än med våld, att du sedan säger att du kommer göra så när du sagt till många gånger är upp till dig men jag tycker det är hemskt att du tänker göra så och jag förstår inte varför man inte som jag söker hjälp hos andra istället då när man märker att ens egna metoder inte fungerar.



Jag vill inte att mina barn ska vara rädda för mig!

2011-11-11, kl 00:50:01
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: Valentina

Fast nu tror jag att ni har blivit trollade, flickor. Baba Yaga är en känd karaktär, mest känd efter Guido Crepax's serie. Hon är en häxa med S&M-tendenser, om jag inte minns fel. Väldigt få människor är så urbota korkade att dom föreslår så mycket dumheter och säger saker som "men prova, du vet ju inte om det funkar om ni inte testar!" som om hon diskuterar kemi för högstadieelever och inte fysisk och psykisk misshandel vilket kan leda till att du får barnen tagna ifrån dig och eventuellt hamnar i fängelse.

Om hon menar allvar har hon antagliga ganska starka psykopatiska tendenser och borde verkligen gå och tala med någon. Ni gör allihopa bäst att strunta i henne och hoppas att hon går och lägger sig. Det är skoldag imorgon.

2011-11-11, kl 01:29:51
Från: Baba Jaga.

Gör som du vill. Vi säger så.

Jag bryr mig inte. Du vill inte resonera och läser inte det jag skrivit. Du ser bara det du vill.



Lycka till.

2011-11-11, kl 01:32:03
URL: http://openmindedforanything.blogg.se/
Från: Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen]

MEN HERREJISSES! Vad fan är det här för människa? Vad finns det att skylla på? En taskig uppväxt?, nej det vore inte tillräckligt...! Det är ALDRIG okej att slå ett barn!



Vafan... Jadie är ju yngre än Rasmus, och jag VET att Rasmus aldrig skulle förstå innebörden i att jag slog honom...! Och för den delen skulle det aldrig falla mig in att slå mina egna barn, oavsett vad en spritt språngande galning på nätet skriver... herregud, vad finns det för idioter?



Hoppas för allt i världen att denna "BABA JAGA" inte har några barn, och inte får några så länge hon har detta tänk...! Man FÅR INTE slå barn, som du säger - det finns en anledning till att aga är förbjudet...



Jag sitter o bara stirrar in i skärmen... "lappa till ungen rejält", "slå henne. Och det riktigt hårt"... hallå? DET ÄR ETT BARN!



Sen kan jag förstå att man kan känna att man kanske skulle vilja ibland. Eller att det "rinner över" och att man "snärtar till över fingrarna" såsom du beskriver Sara, men där går ju gränsen också. Längre än så går man inte. Jag har snärtat till Rasmus över fingrarna en gång jag också, det är inte olagligt - men det kändes som fasen det också!



Men att SLÅ sitt barn, med mening, och sen inte känna varken ånger eller skam - vad är det för idiot? Jubelidiot? Nej, värre än så... USCH!



Ställ henne framför mig och hon ska få veta både ett och annat, för sådär uppfostrar man INTE ett barn!



Stora kramar till både dig, Jonny och barnen!

2011-11-11, kl 01:36:29
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Från: Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen]

Sv: Jo fast dom är lite stora för ringfingret, båda två... tyvärr. Jag testade faktiskt ;) Jag har alltid halsband, vaken som sovande. Eller ja, ibland har jag inte... men oftast. Om jag inte glömmer. Sen bröllopet har det vart lite sådär då jag tog av mig mitt bismarckshalsband för att ha ett annat. Sen fick jag ett halsband från Miss Dee häromdagen och det har jag burit sen dess, dygnet runt ;) Det stör mig liksom inte alls :) Därför kan jag sätta dom där i, men eftersom det är ringar för typ 10k känns det som att jag heller vill ha ett halsband av tjockare kvalite än det jag har på mig just nu, typ bismarcken... funderar

2011-11-11, kl 01:44:49
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Från: Sara, mamma till tre små troll

Men Anna vaddå resonera?

Jag förstår för det första inte hur en människa som inte ens har egna barn kan sitta och säga att detta kommer fungera, spelar liksom ingen roll vilket råd det än är, men vad jag har förstått så är du mästare på att tycka och tänka om saker du inte vet något om.



Jag har hört ganska mycket om dig nu kan jag säga och visst ska man inte lita på allt man hör men det är inte helt sunda saker om man säger så...

2011-11-11, kl 01:49:47
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: Beatrice, mamma till skrutten Robin

Alltså, jag tycker att det här är så sjukt så det går inte att förklara! Varför i hela världen ska man slå sina barn? Vad är det för uppfostran? Det kommer inte att hjälpa någonstans och jag tycker SYND om dom barnen som blir slagna!

Det finns en anledning till att dom har en LAG MOT AGA...

2011-11-11, kl 04:58:06
URL: http://beabofink.blogg.se/
Från: A.L

God morgon! :)Hoppas du får en bra dag

2011-11-11, kl 06:54:07
URL: http://stockholmtomarbella.com
Från: Fröken M

hmm... det kanske man ska testa då om jag kan få till det där med google analytics. Är det ok betalt så det är värt besväret och hur ofta får man "erbjudanden" ?

2011-11-11, kl 07:43:03
URL: http://frokenmela.se
Från: Marie-Louise

Men alltså är den där kommentaren på riktigt? I så fall är den helt enkelt fruktansvärd. Kram

2011-11-11, kl 08:26:22
URL: http://madredetres.blogg.se/
Från: LILITH - Borderline & mamma

När man inte har något annat sätt att lösa en konflikt på än att ta till slag, ja då har man misslyckats totalt som förälder. Det spelar ingen roll vad mina barn gör, jag skulle aldrig ens komma på tanken att skada dem. Det är inte en del i uppfostran och konfliktlösning. Det är ett misslyckande, varken mer eller mindre.

Du gör helt rätt Sara som struntar helt i hennes "goda" råd. Det finns en anledning till att de förbjöd barnaga. Hellre ett olydigt och tryggt barn, än ett lydigt och rädd.

2011-11-11, kl 10:06:32
URL: http://lilith.se
Från: Sara- Mamma till Yrla och Noel

Tack för att du delade med dej. Det är så sjukt att sånt får förekomma. att en människa som valt att jobba med barn e så grymt elaka. Sprid gärna mitt inlägg vidare så folk får se så de kommer mer öppet om just mobbning. skriv eran historia så allt sprids så de kommer fram och inte göms undan

2011-11-11, kl 16:51:16
URL: http://mammatillyrla.blogg.se/
Från: Baba Jaga.

vad är det du har hört ? Snälla berätta. Var har du hört och av vem eller vilka. Roligt jag känner personangrepp. 1.0 på ingång!!!

2011-11-11, kl 17:08:10
URL: http://openmindedforanything.blogg.se/
Från: Sara, mamma till tre små troll

It's a small world säger jag bara...

2011-11-11, kl 17:18:39
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: Baba Jaga.

Om du inte kan stå för vem som sagt vad som dessutom kan tolkas som ärekränkning varför skriver du ett påstående att folk säger saker om mig ? Du kan inte stå för eventuellt skitsnack eller? Säger mer om mig än dig!

2011-11-11, kl 17:30:36
URL: http://openmindedforanything.blogg.se/
Från: Sara, mamma till tre små troll

Jag står för att jag tycker att du inte har helt sunda värderingar, tycker det är riktigt sjukt att man ens tycker det är okej att slå ett barn hur många gånger dom än trotsar, det är min åsikt och jag tycker den talar ganska klart för vad jag tycker om dina "råd". Vad andra sedan säger om dig har jag inga skyldigheter att berätta, så jo jag står för vad jag tycker. Jag tycker att du inte tänker riktigt som man ska, ska vi lämna det här vid eller vill du fortsätta med dina dryga kommentarer?

2011-11-11, kl 17:51:45
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: Baba Jaga.

Jag sitter ju ändå framför min skärm och hopplöst ser att det jag har framför mig är det vad man kallar ett hopplöst projekt.



Nämligen en människa som inte läser det jag menar utan det hon tolkar.Jag sade och detta säger jag sista gången. Jag tycker inte att man ska slå ett barn bara sådär men jävlas barnet och slåss tillbaka trots att man förklarat åtskilliga gånger att det inte är ok och varför är det ok. Då tycker jag att man ska klappa till ungen.Och sedan fråga gör det ont?



Det vad folk säger är otroligt fegt både av personen och dig att inte säga vad ni skitsnackar om.



2011-11-11, kl 19:15:39
URL: http://openmindedforanything.blogg.se/
Från: Michaela

Jag har nu en bra stund läst i genom både inlägg och kommentarer. Jag börjar bli riktigt förbannad på denna jävla människa rent ut sagt som äns VÅGAR yttra sig om att man ska ta till med hårdhandskarna för att uppfostra barn.

Du har inga egna barn hör jag, och stackars barn som kommer få dig som förälder för du är helt ute och cyklar när det gäller uppfostran!

Det är snarare DU som borde sättas på plats Baba Jaga!

Stå på dig Sara, detta är det dummaste jag hört i hela mitt liv!

2011-11-11, kl 19:38:47
URL: http://miichaelaaaa.blogg.se/
Från: Sara, mamma till tre små troll

Men snälla människa jag tappar snart tålamodet med dig, uppenbarligen läser du inte vad jag skriver. Det spelar ingen roll hur många gånger jag sagt till min dotter så kommer jag inte avsluta det med att klappa till henne, jag ser att du inte menar att jag ska slå henne bara sådär men du lyssnar inte när jag säger att jag inte tänker slå henne hur trotsig hon än är. Man slår inte barn! Man slår inte någon alls, man kan ge barnen konsekvenser ja men man slår inte. Det finns bättre konsekvenser att ge, ser du ens vad jag skriver? Du verkar ju enbart vara ute efter att käfta emot, jag är inte feg jag har sagt vad jag tycker det är inget jag döljer. Om den andra personen vill säga vad hen tycker så är det upp till henom att göra det själv och inte mig, och på samma sätt som du tycker jag är ett hopplöst projekt så tycker jag det om dig...

2011-11-11, kl 21:27:39
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: Baba Jaga.

Vill att denna person träder fram så kan jag ta ett snack med henne!



Ok vi tycker olika och mångfald är underbart men jag vill gärna att personen som du talar med står upp för sig själv.

2011-11-11, kl 21:37:15
URL: http://openmindedforanything.blogg.se/
Från: Sara, mamma till tre små troll

Fast det är inte upp till dig det är upp till den personen om den vill det.

2011-11-11, kl 21:50:04
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: josefine

Baba jaga Måste bara säga att du är totalt pantad i huvudet! Den som borde få en lavett är du. Hur fan kan man lära ett barn att inte slåss om man slår själv? Förstår inte det. Och slå ett barn? Då borde man hamna i helvetet. Det är där sånna som du hör hemma! Ta tag i armen visst det kan man. Jävla idiot!!

2011-11-11, kl 23:07:13
Från: Linda

Ett barn i Jadies ålder förstår inte fullt ut rätt och fel, visst kan hon förstå att mamma inte tycker om när jag gör si eller så men förstår inte fullt ut innebörden med varför den vuxna blir arg. Att då slå henne vore korkat eftersom det endast kan lära henne att beteende hon härmar utan att förstå helheten. Hon kan ju redan slå så varför visa henne att vuxna också gör det. Nä håller med er andra här, det är aldrig rätt att slå!



Förälder till fyra underbara barn från 13 till nyfödd....



Sara stå på dig... är säker på att du finner en lösning.

2011-11-12, kl 00:58:11
Från: Lena

Jag är chockad!! Att man på fullt allvar under 2000-talet kan förespråka att aga sina barn!! Baba Jaga du skulle få gå i ett slaget barns fotsteg ett tag.

Att säga att det är OK att ge ett barn en lavett är inte sunt!

Jag skiter högakningsfullt i om du tänker läsa eller svara på detta men du är en av de hemskaste människor som kommit i min väg.

Att på fullaste allvar ens tänka tanken att slå på någon som inte kan försvara sig. Löst eller hårt.

Att VILJA tillfoga sitt eget barn smärta! Samma barn som ser dig som sin sannaste trygghet...

Finns inte ord för fä som dig. Fyyyy faaan!



Är så arg och besviken över att det finns folk som slår sina barn att jag nu glömt vad jag ville skriva. Men att slå ett barn är och kommer ALDRIG vara ok. Har själv lämnat mina barns far efter 15 års misshandel. Tog modet till mig och gick. Mina barn är skadade och ärrade för livet men vi har iaf livet i behåll även om det är VÄLDIGT begränsat.

2011-11-12, kl 13:29:45
URL: http://havreflarn.bloggsida.se

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<