125års kalas

2011-03-05, kl 20:34:58 | Kommentarer: 8 | Direktlänk | Allt

Idag har vi varit iväg på 125års kalas, Jonnys mamma fyller snart 50 och Jonnys mormor fyllde nyss 75. Det blev middag på La Dolche Vita i stan men sånna där fancy restauranger är nog inte min grej, hummersoppa, oxfile och rostad potstis och till efterrätt sorbe. Inte min smak alls faktiskt, Oxfilen och det var himelskt gott men resten hade jag kunnat hoppa. Fick faktiskt bli en Cheeseburgare och en Mcflurry efter maten haha.

Kidsen var hos sin morfar under tiden vi var ute och åt och dom hade haft jätte kul, trötta var dom när vi hämtade dom så det var bara att slänga dom i säng när vi kom hem nu men glada var dom ändå. Arabelle ville absolut inte åka hem, hon sprang tillbaka till dörren och försökte gå in igen när hon insåg att vi skulle till bilen för att dra oss hemmåt. Men hon får ju träffa sin morfar i morgon eller på måndag när vi lämnar bilen och när hon fick höra det blev hon glad igen.

Nu ska vi ännu en kväll mysa till en trevlig film som jag troligtvis kommer somna till, det slår aldrig fel för jag har somnat på soffan flera kvällar i rad och trots att jag sov tolv timmar inatt så är jag ändåp sovtrött redan nu.


Kommentarer
Från: carola

fy hur kan du, mcdonalds efter den maten, guud hade vat super glad om jag fick den maten, lät ju jätte gott

2011-03-05, kl 22:01:23
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar

Haha nja det var ingen hit faktiskt, soppan smakade verkligen pulversoppa. Var tvungen till att fråga Jonny om dom hade extra pris på det på willys nu eller nått, den var riktigt vidrig och nästan alla vi som åt tyckte det smakade pulver :( varmrätten var jätte god men sorbe är ingen favorit här heller, åt två fruktbitar som var till men resten smakade socker med lite mer socker.

2011-03-05, kl 23:40:46
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: Anna

Tråkigt med restaurang som inte kan prestera aptitlig mat :( Hur går det med din hälsoresa och träning - visst var du med i ett reportage i Jnytt där du skulle börja ett nytt liv med annan mat och ett träningsschema.

2011-03-06, kl 12:43:54
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar

Jo då det går bra, går ner i vikt även om det inte går så fort nu när jag är gravid. Men jag har verkligen blivit nyttigare nu :)

2011-03-06, kl 13:12:11
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: Anna

Spännande - har de lagt upp specialkost för dig nu när du är gravid?

2011-03-06, kl 16:14:45
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar

Ja eller nej haha, vi tog ju bort massa från början som jag inte får äta osv men sen när vi fick reda på att jag var gravid så tog vi tillbaka lite saker istället. Fick inte dricka mjölk först men sen när jag fick ett sånt sug efter det och det visade sig att jag var gravid så fick jag ju självklart dricka det igen eftersom det är kroppens sätt att säga att jag behöver lite extra mjölk. Men annars är det bara att tänka logiskt mycket kött och grönsaker och lite kolhydrater :)

2011-03-06, kl 20:32:53
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: Anna

Kommer du att lägga upp kost och träningstips du får här på bloggen (jag är gravid i samma vecka som du :)...) eller kommer det endast att finnas i Jnytts tidning?

2011-03-08, kl 09:21:55
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar

Det blir lite här på bloggen och lite i tidningen, jag vågar ju inte skriva allt här så jag förstör men allt hamnar ju givetvis inte i tidningen och det jag märker att dom inte tryckt det hamnar här :)

2011-03-08, kl 11:17:46
URL: http://neccin.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<