Känns bättre idag

2010-09-21, kl 13:53:40 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Plugghäst

Snart ett ämne validerat bara inlämningsuppgiften kvar, sen är det validering i ett till ämne i morgon och ett nästa vecka. Nu har jag även pratat med läraren och jag får validera omvårdnad med och det känns jätte skönt, det sparar enormt mycket tid och jag känner att stressen och pressen släpper lite nu. Det känns liksom som att det är påväg att bli lite ljusare igen, med tanke på vilken takt jag läser i för att orka med mig själv så har omvårdnads valideringen säkert sparat mig en hel termin av plugg. Så nu ska jag bara läsa Medicinsk grundkurs som jag håller på med nu och sen är det Människan socialt och kulturellt.

Efter dom två ämnena är grunden klart och sen är det bara inriktigningen på 450poäng kvar, förhoppningsvis har Jonny börjat jobba då och barnen går på förskola så behöver jag inte jobba lika mycket. Jag hade visserligen hellre jobbat än pluggat men det kommer va lättare och gå snabbare om jag kan tona ner på jobbet lite under den tiden jag pluggar det sista, Jadie är ju nästan sju månader nu så det är ju inte jätte långt kvar tills det är dags för förskolan för båda trollungarna.

Idag känns livet bra, underbart att det lättar upp lite igen.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<