Idag tänker jag stanna inne!

2010-10-22, kl 08:28:54 | Kommentarer: 1 | Direktlänk | Bara sara

Alla som känner mig vet att jag hatar snö, vet inte riktigt varför men jag tror det är för att jag kopplar det till min födelsedag och jul. När jag var liten fick jag alltid små snögubbar tomtar osv i födelsedags present, bara massa jävla prydnadssaker. Alla kort stod det givetvis god jul & gott nytt år på och så var det tillagt med bläck eller blyerts under Och grattis! Förstår inte varför föräldrar låter sina barn köpa detta till andra barn när de ska på kalas, för det gäller givetvis vad jag fick av mina vänner på barnkalaset. Alla släktingar var noga med att det var min födelsedag och inte nära jul, vänner slog istället in presenter i julklappspapper och köpte prydnadssaker. Men ärligt nu vilken 5 åring vill ha en prydnads tomte i födelsedagspresent?

Nej fy för dom (inte mina vänner utan deras föräldrar), om mina barn har kompisar som fyller runt jul så tänker jag absolut inte låta dom köpa julsaker, ungen som fyller vill garanterat inte ha det även om mina barn älskar tomten osv. Min högsta önskan var att få ett par simfötter när jag fyllde år flera år i rad men det fanns ju aldrig att köpa så underbara mamma införde sommarpresenten, jag och min syster fick varsin present när sommarlovet började och då fick jag äntligen mina simfötter.

Såhär ser det ut hemma hos mig, idag tänker jag stanna inne!



bloglovin


Kommentarer
Från: Lantismamman-Mamma till Fem döttrar

Jag jobbar som undersköterska på förlossningsavdelningen så man behöver inte vara bm för att få jobb där. Vi uskor är viktiga på avdelningen:-) Kram!!

2010-10-22, kl 10:01:33
URL: http://lantismamman.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<