Nej nu ska jag tänka positivt istället för att lägga energi på ungjävlar som inte lärt sig rätt och fel

2010-05-15, kl 19:19:25 | Kommentarer: 3 | Direktlänk | Allt

Det är när man har det svårt med pengar och allt verkar gå fel som man som bäst behöver unna sig något själv. Då är det tur att man har världens snällaste svärmor som stjäler barnen för vi behöver sova och köper en hel gotte påse nu när pengarna inte rullar in precis. Ikväll ska jag och Jonny mysa kolla på film och äta gott (inte bra för vikten kanske men ibland måste man ändå).

Den här underbara gotte påsen gav hon oss precis innan vi skulle gå.
2paket Cigg, mina favorit chips, våra favorit ostbågar, ersättning till Jadie eftersom det alltid går åt, cola MUMS! två gott & blandat påsar och två mjölkchoklad med luftbubblor. Behöver jag säga mer än att svärmor ligger på plus nu haha.


Kommentarer
Från: Bögen från Dalarna

Du har delvis rätt om äldreomsorgen. Jag har arbetar inom äldreomsorgen i två år, både på boende och hemtjänst, och de äldre duschar inte mer än en gång i veckan då man inte har tid till det. Inte här i alla fall. Och maten är ju varm, oftast. Men ibland får de ju kallskuret och skit, och de hatar det. Och visst får de flesta lägga sig när de vill, men tidsmässigt så försöker man få alla i säng "i tid" så att natten inte får allt för mycket att göra... Men ja, det finns mycket gott inom äldreomsorgen också. :)

2010-05-15, kl 21:11:51
URL: http://gaymasen.se
Från: Bögen från Dalarna

Jo, allt har sina för- och nackdelar. Så är det. Man får göra det bästa av situationen. Äldreomsorgen har i alla fall sin charm. :)



Och jag skulle inte heller vilja gå upp så tidigt. Dock så är den äldre generationen "van" det, de flesta i alla fall. Och jag jobbar också natt ibland och då lägger vi en del, de som vill lägga sig senare och så..



Men jag vet i alla fall att jag aldrig vill hamna på boende. Nej, tacka vet jag hemmet. Men tur att boenden finns. Hade aldrig funkat annars. :)

2010-05-15, kl 21:34:37
URL: http://gaymasen.se
Från: Carolina

Oh, vilken grymt bra svärmor du har - förstår att hon ligger på plussidan nu! ;-)

2010-05-15, kl 22:06:10
URL: http://carolina1979.se

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<