Film tajm

2010-05-16, kl 00:22:21 | Kommentarer: 1 | Direktlänk | Recensioner

Har kolla på två filmer nu med älsklingen, den första vi såg var The Children.
Så här står det på baksidan:
Ett par familjer samlas för att fira jul tillsammans i ett stort hus på landet. Men vad som först verkar bli en lyckad helg förvandlas snart till en ren mardröm när barnens beteende oförklarligt förändras. Det föräldrarna skulle göra allt för att skydda, har helt plötsligt blivit vad de fruktar mest...

Finns inte så mycket att säga om den, riktigt dålig var den iaf. Visst ibland hoppade man till lite men ändå sjukt dålig, inget jag skulle rekomendera någon annan att se. Baksida stämmer ju inte riktigt heller för föräldrarna fattar ju inte att det är barnen förrens dom sista minuterna typ. Eller rättare sagt dom vill inte fatta. Aja skit samma kanske inte menas på baksidan att dom vet vad dom fruktar mest men iaf. Skit film!

Den andra vi såg var Sorority row.

Så här står det på baksidan:
Det var menat som ett oskyldigt skämt. Men när det slutar med ett makabert dödsfall bestämmer sig de fem collegetjejerna för att gömma liket och begrava den fruktansvärda hemligheten. Inte långt efter att de har tagit examen börjar terrorn. Har offret återvänt från de döda? Är det någon somförsöker hämnas? Och vem känner till den mörka hemligheten?

Asså filmen börjar bra, riktigt bra faktiskt. Men som alla amerikanska skräckisar nu för tiden så förstörs filmen rätt mycket, helt okej ändå och jag skulle kunna rekommendera den. Men om ni är som jag och stör er aldeles för mycket på att det ALLTID är en riktigt överdriven bitch i skräckisar, amerikanska ungdomar i skräckfilmer är dumma i huvudet, slå mördaren en gång i huvudet och skit i honom sen... ehh why? slå tills den jäveln aldrig mer reser sig (okej inte mycket till film då kanske men dom behöver inte slå, springa, slå, springa femhundrasjuttioelva gånger innan dom fattar). Det är aldeles för många klatschiga kommentarer från dom här brudarna när dom slår tillbaka (det är det iofs alltid i filmerna nu för tiden med). Sen är det självklart den blyga tjejen som varit så nära nervsammanbrott hela filman man kan tänka sig som till slut räddar dagen och är en riktig hårding. Så som sagt är ni som jag och inte tycker om det kanske ni inte ska kolla på denna.

Lite credit till dom dock för jag är alltid en jävel på att lista ut vem mördaren är men här lyckades jag inte, luskade och tänkte och gissade tills jag knappt fattade själv vad jag höll på med men kunde absolut inte komma på vem det var. Så den var ju bra på sitt sätt ändå, underhållande om inte annat eftersom jag inte visste vem mördaren var redan efter dom första 20 minuterna.


Kommentarer
Från: Sara

Har du nån favoritfilm? :)

2010-05-16, kl 00:26:47
URL: http://www.februaritjej.se

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<