Tack

2010-07-28, kl 07:50:30 | Kommentarer: 1 | Direktlänk | Allt

Sjuksköterska A har tömt alla mina blåsor i natt tre gånger, stuckit in en stor kanyl och sen tryckt. Skönt att man inte är nålrädd iaf, det gjorde inte ett dugg ont när han punkterade dom men det kändes rätt rejält när han tryckte ut allt. Dom här monster blåsorna fyller på sig på mindre än fem minuter men nu tycks han ha fått upp blåsorna så jag kan pressa ut det själv varje gång utan att behöva punktera dom, sitter Mefix över så det kan rinna rätt igenom så jag behöver inte tänka på att byta kompresser eller nått förrens det trillar av av sig självt. Det skulle i så fall va om jag måste punktera dom igen men inte annars, nu har jag ju alla mina piercing kanyler hemma och dom är ju sterila så det går ju bra om det skulle behövas och så fick jag med mig lite Mefix hem om det skulle behövas nytt.

Jag tror jag är lite smått förälskad i A som tar sig tid att komma och titta till min klumpfot hela tre gånger, fick lite svar från honom om mina bölder med. Vet kanske vad det är nu så det blir nog till att ringa vårdecentralen iaf så jag får föreslå om det kanske är ett ***** vad det nu hette, har det upskrivet på mobilen iaf. Har inte fått några svar av dom vad bölderna kan bero på eftersom dom aldrig försvinner men så kommer A och ger två olika förslag på vad det kan va när vårdcentralen bara rycker på axlarna och krämar ur mig på massa pengar på diverse penicillin som aldrig funkar ändå fortsätter dom.

Jag frågade A om jag kanske kunde få ta med honom hem och ha honom i klädkammarn och ta fram honom när det behövs, han får lagad mat varje dag och det får plats en madrass där inne. Tyvärr ville han inte det, den där A är bra på det mesta ska ni veta. Han kan lite äv både det ena och det andra så undrar man något så har han säkert svaret. Tack A för att du hjälpt mig så bra inatt, det känns väldigt mycket bättre även om jag bara kan gå på foten fem minuter innan det måste tömmas igen. Men fem minuter är guld värt för min vrist som får ta smällen för jag fel belastar. Nu kommer kryckorna åka fram tills dom försvinner så pass mycket att jag kan gå normalt på heltid, hoppas inte semestern förstörs helt.

Och Irene du underbara människa som hjälpte mig att trycka ut vätskan på de ställan jag inte kunde nå, tack tack och åter tack. Nätterna på Kavla hade inte varit detsamma utan dig!


Kommentarer
Från: Millah Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

> Jo men är så hära att jag är Kusin med hennes mamma "fast vi brukar säga att det är vi som är släkt" haha =) Så känt sen hon föddes =) Kram

2010-07-28, kl 09:00:50
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<