Men snälla du!

2010-07-21, kl 11:27:23 | Kommentarer: 5 | Direktlänk | Frågor och svar

Snälla lilla Anna som så flitigt dränk ner mina kommentarsfält med sin dåliga ton under morgonen, nu ska jag göra ett och annat klart för dig. Pulvret har jag fått alltså inte lagt en krona på men om detta funkar är jag villig att lägga pengar på det sedan, det med hundra kronor per kilo är inte det som motiverar mig mest förstår verkligen inte vad du fått det ifrån. Jag bryr mig om min kropp och hälsa av just den anledningen vill jag gå ner i vikt. Jag blir inte mest motiverad för lite pengar till att gå ner men jag blir mer motiverad än innan det är en liten extra knuff åt rätt håll, klart jag var motiverad innan med men minsta lilla pusch hjälper lika mycket med. Och till din kommentar:
OK men om du mår dåligt av din vikt - varför skulle du tugga dig till den då? Människor gör ibland saker som inte är så smarta eller genomtänkta men det blir lite tokigt ibland...

Lilla du, jag åt aldrig något sött innan jag träffade Jonny men hemma hos honom fans det alltid godis, chips, cola och någon onyttig mat en gång i veckan. Ingen i deras familj går upp och eftersom jag bodde där blev det lätt att man åt det med fast jag aldrig brukade äta det innan, sen undrar jag om du inte visste att man går upp i vikt av att vara gravid? har du läst min blogg över huvudtaget? jag har haft två täta graviditeter vilket gjort att jag inte gick ner anmärkningsbart innan jag blev gravid igen, jag blev sjukskriven tidigt andra gången vilket gjorde mig stillasittande, orörlig och inlåst i min egen lägenhet. Min yngsta dotter hade kolik! Det var skrik 23 timmar om dynget då koncentrerar man sig inte på vikten, jag gick snarare upp ännu mer då för att jag inte orkade tänka och jag tröståt för det var så jobbigt.

Ännu en gång snälla lilla du förpesta inte mitt kommentarsfält med din negativa ton när du inte har någon aning om hur jag har det, först nu känns livet bra igen, det är underbart. Jag har underbara barn, underbar sambo, ett underbart jobb och ska börja plugga igen. Först nu orkar jag ta tag i detta och jag vill inte höra dig klanka ner på mig när jag känner mig duktig och gör någonting åt det!


Upd: Anna jag vill tacka för ursäkten och passa på att be om ursäkt själv, men så som jag läste det och tog det så var det en negativ klang i dina kommentarer. Så kan det gå när det skrivs över internet. Tack iaf för din ursäkt och din förklaring, då förstår jag nu att du inte menade något med det.


Kommentarer
Från: anki

du är hur duktig som helst sara jag beundrar dej :)

fortsätt kämpa så når du ditt mål :)



krama

2010-07-21, kl 11:45:15
URL: http://mammamumin.blogg.se/
Från: Malin & Elise

vissa är idioter. tycker du är duktig som kämpar.

2010-07-21, kl 12:59:57
URL: http://malinmedk.blogg.se/
Från: Linnéa - mamma till Pärla

Det finns ju faktiskt dom som inte orkar göra något åt sin övervikt men du visar ju att du har kraft & att du har bestämt dig! Jag tycker att du är jätte duktig!!

Kram

2010-07-21, kl 13:44:01
URL: http://hallojlinnea.blogg.se/
Från: jennie

Du är jätte duktig.. Skit i den patetiska människans komentarer.. Är väl bara avundsjuk!

2010-07-21, kl 15:57:49
URL: http://jenniiesjohansson.blogg.se/
Från: Anna

Jag har läst din blogg - samtliga inlägg - jag är inte avundsjuk på dig - jag vet att du har fött barn - jag är inte negativ - inte alls - jag tror absolut att du klarar gå ner i vikt om du bara vill och orkar ta beslutet - du har jättefina barn och antagligen ett mycket bra liv. Den kommentaren du lyfte upp var en kommentar på det du skrev att du inte fattar hur någon kan ha oskyddad sex - ibland gör vi alla saker som vi inte vill och då blir det tokigt - eller hur... Ta nu tag i ditt liv och fortsätt kämpa vidare på det du börjat med - bra där!!!!

2010-07-21, kl 16:55:23

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<