Dag 8 – Mitt drömjobb

2010-12-02, kl 12:00:00 | Kommentarer: 4 | Direktlänk | Lite roligt sådär

Jag har haft många drömjobb genom livet, som liten skulle jag bli boxare i barcelona och gud nåde den som tyckte jag skulle bli något annat. Efter några år när jag börjat skolan ändrades drömmen och jag ville till skillnad mot alla andra små flickor inte bli prinsessa eller veterinär, jag skulle bli lärare. Allra helst lärare i matte eller engelska, men precis som förra drömjobbet så byttes lärare drömmen ut mot en dröm om att bli socionom. Jag höll fast vid socionom drömmen länge men har släppt denna drömmen med, nu drömmer jag om att bli barnmorska och jobba på förlossningen.

Det har varit den stora drömmen länge nu och det känns som att det är rätt dröm att hålla fast vid, för att drömmen ska bli sann måste jag först läsa tre år till sjuksköterska sen jobba minst ett år som sjuksköterska för att komma in på barnmorske programmet i skövde. När jag väl kommit in blir det ett och ett halv år till och det blir ju att pendla till och från skövde varje dag, jag kan uppnå min dröm nu. Den behöver inte bara vara en dröm längre.

Men är det värt det? 4½år till i skolan och att pendla varje dag, har vi råd och är det värt all tid som man förlorar med familjen. När barnen föddes blev jag ännu mer säker på att denna drömmen var den rätta, tänk att få finnas där och stötta och hjälpa en födande mamma så som min  förlossnings sköterska gjorde. Jo det är banne mig värt det, även om det tar tid så SKA min dröm bli verkligenhet.

bloglovin


Kommentarer
Från: Tommy Pettersson

Min dröm är att åka motorcyckel genom USA har sparat i 5år snart åker ja .drömmar är till för att upplevas

2010-12-02, kl 12:31:47
Från: Sandra

härligt med drömmar! Klart du fixar det!



Jag SKA bli förskollärare hur eller hur. Det får ta den tid det tar. Men om kanske 5-10 år, ja ska jag vara färdig =)



Lycka till!

2010-12-02, kl 14:32:15
Från: Maria

Stå fast vid din dröm! Drömmar är härliga och självklart klarar du av de, bara du vill :) Jag tror på dig! Lycka till! :)

2010-12-02, kl 22:14:24
URL: http://ia-87.blogspot.com
Från: Caroline L

Känns det rätt så är det rätt:)

2010-12-02, kl 22:19:51

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<