förbannade jävla försäkringskassan

2009-12-03, kl 16:27:18 | Kommentarer: 2 | Direktlänk | Allt

Är sjukskriven från idag och har lämnat intyg från läkaren men det tar minst trettio dagar innan jag får reda på om det går igenom eller inte, hur fan ska man göra dom dagarna då när läkaren säger att jag måste vila inte får lyfta och måste ha hjälp med att handla för det ska jag inte göra själv ska helst inte gå ut ur lägenheten över huvudtaget bara vila och göra så lite som möjligt. Inte fan skriver vi så Jonny får ta föräldra penning från nu då eftersom han får mycket mindre än mig eftersom vi inte vet om jag får pengar från f-kassan. Och jag kan ju inte va hemma själv med Arabelle eftersom jag inte kan/får göra något och inte fan klarar vi oss på bara min föräldrapenning en hel månad om Jonny inte jobbar nått alls, mamma ringde f-kassan nyss och frågade hur fan vi ska göra men den jävla bitter fittan (ursäkta mitt ordval) hon pratade med borde lära sig att bemöta kunder (eller vad man nu är) med en smula respekt och förståelse. för hon tycker att Jonny ska va hemma utan pengar och jag ta min föräldrapenning och bara hoppas på det bästa, hon lät väldigt tyken när hon sa detta. för dom måste göra en utredning om jag blir beviljad sjukpenning. Och då till min och mammas fråga: kommer det då hem en läkare hit och utreder och det är som läkaren skrivit? svar: Nej det sitter en nisse på kontor och läser mitt papper och bestämmer om jag är sjuk eller inte för det gör tydligen inte läkaren. Jag HATAR den förbannade jävla försäkringskassan, hur fan ska vi göra. som mamma sa vem ska ta hand om Arabelle eftersom jag varken kan eller får för läkaren, eftersom Jonny måste jobba för att vi ska kunna bo kvar i lägenheten och ha råd med mat till oss och hyra och allt. Det är helt jävla sjukt men vi får väl sitta här och hoppas på det bästa då... Fan jag som tyckte det började skit bra idag eftersom jag äntligen blev sjukskriven och så bara skiter sig allt ändå. Va fan ska man med försäkringskassan till när dom gör det omöjligt att leva ändå.


Kommentarer
Från: Michelle

Åhh herregud, vilka jävla nötter!!!

2009-12-03, kl 21:32:10
Från: Sara

Japp men jag får väl sitta här och rulla tummarna och hoppas på det bästa

2009-12-04, kl 01:11:17
URL: http://neccin.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<