Har ni saknat mig?

2012-03-20, kl 14:31:36 | Kommentarer: 4 | Direktlänk | Bara sara

Jag har spenderat förmiddagen med ett härligt gallstensanfall och därför inte orkat blogga förrens nu, men bättre sent än aldrig eller vad säger man? Jag har fått papper från kirurgen om att de fått min remiss men att de inte har en tid till mig just nu, men enligt vårdgarantin bla bla bla...

Nittio dagar med det här är rätt illa ska jag tala om, att det inte ens är säkert att jag får en operation gör det inte bättre och om jag nu får den så blir det väntetid på den med. Den där köksskeden är inte långt bort nu...

Jag vill kunna äta normalt igen nu, hittar lite olika bud på vad man får och inte får äta men det är faktiskt inte alltid jag lyckas koppla ihop anfallet med någon speciell mat och det gär det ännu svårare. Men ja som sagt många av dom här sakerna "behöver" jag och det finns säkert mer som jag glömt bort nu.

*Fett
*Starkt - vi kryddar allt extremt mycket
*Salt - där ingår även en viss saltning
*Äpplen - perfekt mellanmål för både mig och flickorna
*Päron -perfekt mellanmål för både mig och flickorna
*Paprika - finns det något bättre än paprika i en sallad?
*Äggvita - där rök min frukost med...
*Kolsyra - Ska mitt kolsyrade vatten försvinna på vardagarna nu då?

Vissa saker kan jag äta ibland medans nästa gång går det käpprätt åt helvete och ibland får jag som sagt anfall utan att kunna koppla det till något, anfallet från morgonen beror på stark mat igår kväll det vet jag men vi äter ju alltid stark mat och det är svårt att sluta krydda mycket och allt det bara sådär.


Kommentarer
Från: petra

Usch fy o blä. Mamma & syrran har sånt skit, vet hur ont de kan göra.

Stackare.



Så fin bloggen e



kram

2012-03-20, kl 14:55:48
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Från: Kashaya

Hoppas att du får en tid för operation snart, inte alls kul att behöva vänta.

2012-03-20, kl 15:29:19
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Från: Sanna

sv: torrschampot har jag köpt på ica =)

2012-03-20, kl 15:52:03
URL: http://moonzanna.se
Från: Michaela

Usch va jobbigt för dig! Hoppas du fpr hjälp snarast så du kan leva som vanligt sen :-) <3

2012-03-20, kl 16:25:50
URL: http://miichaelaaaa.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<