Hysteriska barn och genomsvett mamma

2012-02-24, kl 18:08:26 | Kommentarer: 2 | Direktlänk | Trollungarna 2012

Så slutade promenaden hem från dagis, båda flickorna ville gå hem och var ledsna redan när jag kom och hämtade. Övertrötta helt enkelt och var inte alls på humör, på vägen hem höll jag på att ha ihjäl Bella och slet som ett djur för att komma hem. Eller höll på att ha ihjäl Bella var väl att ta i hon höll på att ha ihjäl sig själv!

Tog trillingvagnen för jag vet att om jag inte hade gjort det så hade Bella velat åka vagn hela vägen hem, flickorna sitter längst fram och precis när jag ska ha över vagnen över en hög trottoarkant så vagnen tippar bak mot mig (flickorna tippar alltså frammåt) tycker Bella att det är en bra idé att ställa sig upp i vagnen. Ungen faller fram och träffar Harley och är på väg ner med huvudet mot marken men jag får tag på henne sekunder innan hon träffar, släppte ju vagnen så Jadie blev rädd eftersom hon dunsade bakåt men va fasen bättre två rädda barn en ett barn med hjärnskakning.

Hjärtattack gånger tre ungefär och röt faktiskt till på Bella för hon vet att hon inte får ställa sig upp, otroligt korkat av mig då hon behövde tröstas men alla föräldrar reagerar med ilska när dom blir så skrämda ibland. I med ungen i vagnen igen tröstar flickorna och kollar så Harley är okej sen fortsatte jag kämpa mig hemmåt, mamma var ju självklart dum så Bella skrek resterande vägen efter pappa, mommo och mommo Bittan för hon skulle minsan mysa med dom istället. Väl hemma sa hon tillslut "mamma jag vill mysa med dig med", men ja det får bli senare helt enkelt. Jag känner igen det här så väl barnen behöver vila och ärligt talat behöver jag det med, ikväll har jag lovat flickorna mys framför Dora innan jag går till jobbet och är dom snälla stlår vi på stort med saft och kladdkaka.


Kommentarer
Från: Celine

Jösses.... bTur det slutade väl i allafall.

2012-02-24, kl 18:32:40
URL: http://phantazia.blogg.se/
Från: Mamma Miaa

ÅÅh tur att det gick bra...Haha såkalrt vill hon åka vagn när det inte går, har en unge här hemma som kör med samma ibland men har ändå bara börja ta syskonvagnen när hon kommer somna när vi går, köpte en ståbräda. Är så krångligt att ta sig fram med så stora vagnar.

2012-03-14, kl 07:36:12
URL: http://actioonradar.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<