Sara svarar :)

2010-03-03, kl 01:54:10 | Kommentarer: 3 | Direktlänk | Frågor och svar

Anonym:
hur har du råd till att ha två små barn i ung ålder? hur är din o din sambos relaktion nu,jämfört med då? var du nervös in för din andra fgörlossning? med tanke på att du genom gått en? vill du ha fler barn?
din barn är verkligen jättesöta:)

Svar: Tack :) Jag får föräldrapenning sen har vi bostadsbidrag och Jonny jobbar. Vår relation har inte förändrats något eller det är klart att barnen alltid går först nu men vi har vår egen tid att mysa på när dom sover så jag märker absolut ingen skillnad. Jag var inte ett dugg nervös inför förlossningen men det berodde nog på att det gick så bra när Arabelle föddes, det gick fort och smärtan försvann så fort jag fick upp henne på bröstet :) Som det ser ut just nu så vill jag ha fler barn.
  
Anonym:
om du vill ha fler barn hur många vill du ha då samanlagr?
 
Svar: Som det ser ut just nu så vill både jag och Jonny har fyra eller fem barn. Vi har pratat om det mycket och sagt att när Jadie är tre år så kan det vara dags för ett till, gärna en tätt inpå det barnet dock inte lika tätt som det är mellan Arabelle och Jadie och sen skulle det vara underbart med en liten sladdis när barnen är tonåringar :) Men det kan ju ändras vi kanske inte alls känner oss redo för fler barn sen.

Anonym:
Hur reagerade dina vänner när de fick reda på att du var gravid?

Svar: Mina riktiga vänner tyckte det var jätte kul och grattade mig. Sen var det många vänner som försvann just för att vi inte lever samma liv längre, dom är fortfarande ute och festar och jag är hemma med barnen. sen fanns det dom som inte alls vara glada för min och Jonnys skull, det fanns dom som sa rakt ut att dom tyckte jag skulle göra abort sen fanns det dom som snackade bakom ryggen på oss men det kom ju fram tillslut ändå. Det värsta var nog faktiskt dom som inte kunde säga det rakt till oss, fick t.ex. höra på omvägar att en riktigt nära vän till oss suttit och sagt att hen skulle sparka mig i magen så jag fick missfall för det skulle va det bästa för både barnet och oss. Det sårade oss verkligen för vi trodde att det var en riktigt bra och nära vän men sedan dess har vi inte pratat med henom mer.
 
Anonym:
Har din och din sambos relation förändrats sens ni fått barn?

Svar: Som jag skrev ovan så tycker jag faktiskt inte den har förändrats något, det skulle väl i så fall vara att vi älskar varandra ännu mer nu (trodde dock inte det var möjligt) för att vi gett varandra det vackraste i hela världen.

janine:
Hejdär, fin blogg !:) Kul att du har så fina barn!
Fråga: Har du förändrats som person sen du fick dina barn? Om du verkligen måste säga något som är det jobbigaste med att ha barn vad skulle du säga att det var då?
 

Svar: Nej det tycker jag inte däremot har jag förändrats sen jag träffade Jonny, mognade och växte upp om man säger så när vi blev tillsammans. Det finns en och enbart en sak som är jobbigt när man har barn och det är att man känner sig så hjälplös när dom gråter inget man gör hjälper, men det blir ju bättre med tiden när dom börjar prata och kan tala om var det gör ont eller vad dom drömt för mardröm t.ex.
 
Elin:
Hur gammal var Arabelle när du fick veta att du väntade Jadie? Gick ditt avslag bort fort eller vart du gravid trots det? Du måste väl blivit gravid ganska fort efter förlossningen med tanke på den ynka åldersskillnanden, sorry nu blir det många frågor men var minstingen planerad? Har inte läst din blogg så länge så har inte kollat så långt bak (Tänkte om du redan skrivit om detta)


Svar: Arabelle var nog två-tre månader när jag fick reda på att jag var gravid igen, kände i kroppen att jag var gravid utan att testerna visade det först, jag bara visste liksom. Efter fem veckor tror jag avslaget var helt borta. Vi hade inget sex innan dess eftersom man inte ska det pga av infektionsrisken. Jo fort gick det, om man räknar så var Arabelle en och en halv månad när jag blev gravid. Planerad och planerad vi ville ha täta barn men det var ju inte direkt planerat att det skulle bli så här tätt.

Anonym:
Hur kändes det när du fick reda på att du var gravid med första dottern?

Det var en helt underbar känsla, vi hade försökt bli gravida (heter det så?) i nästan sju månader så jag hade nästan gett upp eftersom det aldrig blev något (sju månader känns som en hel livstid när man verkligen försöker), Nojig som man är så hade jag börjat tänka tankar som tänk om jag inte kan få barn och sånt så det kom lite som en chock när testet visade positivt när den största chocken lagt sig ringde jag Michelle och berättade sen sprang jag runt i hela lägenheten och skrek för jag var så glad och hoppade i sängen och soffan och höll på som en tok :P  
 
Cecilie:
Vilken sorts musik lyssnar du helst på :)?

Svar: Oh jösses vilken svår fråga, lyssnar på massa olika musikstilar men får jag välja vad som ska stå på i bakgrunden här hemma så är det ju Bandit som gäller.
 
Petra:
Hur gammal var du när du fick din första dotter? =)

Svar: När Arabelle föddes var jag 19år

 
Maria:
Hur känns det att vara två barns mamma och vara så ung ? och hur får ni det att gå i hop som ? ha du nått jobb eller nått sånt ?

Svar: Det känns jätte bra, har nog alltid velat ha barn ung och som tur är så hittade jag min drömprins och han ville ha barn nu med :) Jag jobbade som timvikarie på ett äldreboende fram tills tre veckor innan Arabelle föddes och då hade jag jobbat så pass mycket och länge att jag får mer än lägsta beloppet på föräldrapenningen nu, hoppade in lite extra när jag var gravid med Jadie med men fick sluta ganska snabbt igen eftersom jag fick så mycket problem med mina foglossningar. Förutom min föräldrapenning så har vi bostadsbidrag och Jonny jobbar och sliter så vi klarar oss. Nu ska Jonny vara hemma och ta föräldrapenning för Arabelle i någon/några veckor till sen börjar han jobba igen.
 
Anonym:
är det inte jobbigt att ha två små barn hemma hela dagarna? sj tycker jag det är jobbigt med en liten =)

 Svar: Absolut inte, nu har vi ju turen att ha två jätte lugna barn som knappt aldrig skriker eller så men det kan ju komma att ändras sen. Sen är vi ju hemma bägge två just nu så det kommer nog bli lite kämpigt i början när Jonny går tillbaka till jobbet igen men det löser sig och man får ju verkligen så mycket tillbaka av sina barn bara ett litet leende kan ju rädda hela dagen :)

?:
Vill du ha fler barn? =)

Svar: Som jag skrev ovan så ja just nu vill både jag och Jonny det men som sagt det kan ju ändras vi kanske varken har ork lust eller vilja senare, det beror helt på hur framtiden med familjen ser ut sen.


Tack för alla frågar det var verkligen superkul att svara på, och självklart får ni ställa frågor när ni vill om ni undrar något så svarar jag på dom i ett inlägg :)


Kommentarer
Från: Denise[O R D & F O T O]

Vilken fin och bra blogg du har! Kika gärna in på min och säg vad du tycker. Kanske kan du också fråga en fråga i min nya funktion på bloggen, skulle vara så roligt!:D

Tack i förhand

Kram Denise

2010-03-03, kl 10:39:50
URL: http://photobydenise.se
Från: Therese

Allt bra idag?



Har du någon favorit glass genom tiderna från GB?

Klicka in på min blogg och gör din egen 10 i topp lista!

2010-03-03, kl 10:50:52
URL: http://thereseofsweden.blogg.se/
Från: Linnéa

SÅÅ söta barn du har! :)

2010-03-03, kl 11:46:46
URL: http://typlinnea.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<