Fantastisk helg

2012-10-01, kl 16:22:45 | Kommentarer: 1 | Direktlänk | Bara sara
Tänkte jag skulle ta och berätta om min fantastiska helg också, vet att jag ligger efter med både kryssning, möhippa, bröllop, tjejhelg och vardagen därimellan men ni får ha tålamod med mig. Det är inte riktigt bra helt enkelt och jag behöver lite tid för att komma ikapp, tjejhelgen gav mig iaf ny energi och en chans att andas lite och den var som rubriken lyder en fantastisk helg!
 
Det började med låååång bussresa för min del, närmare bestämt 4½timme men vad gör det om hundra år, väl framme irrade jag runt på stationen en stund och försökte följa skyltar och lyssna på Johanna guidning men virrhöna som jag är tog det ett tag innan jag kom rätt och fram till Johanna ändå. Till mitt försvar gjorde Rebecca detsamma haha.
 
När vi var samlade alla pinglor tog vi vårt pick och pack och gick till hotellet, Johanna hade bokat ett rum på Omenahotels åt oss. Tacka gudarna för att det bara var 800meter dit för jag hade ett helt flak öl i resväskan som jag lovat pinglorna att ta med eftersom det blev över sen bröllopet, in på rummet och börja packa upp skitnöjda med vad vi ser tills vi inser att det bara finns en dubbelsäng. Men va fasen vi bokade ju för tre, men visst fanns där en tredje säng ja till och med en fjärde fast i form av två fåtöljer. Det tog oss bara en stund att koppla att det var en "bäddsoffevariant" haha. Bäddar upp sängen och inser istället att det varken finns extra kudde eller täcka bara sängkläder men Johanna packade så fiffigt in hela soffkudden i örngottet så Rebecca skulle slippa sova utan, ända tills jag fick en form av uppenbarelse kan man väl kalla det och bestämde mig för att öppna soffkudden och jo visst fanns där både ett täcka och en kudde haha. Jäkla tur att ingen såg eller hörde oss från personalen när vi stod där och undrade vart både säng och tillbehör fanns och om vi fått fel rum haha.
 
Framåt kvällen tog vi en en tur ut på krogen och kom hem lagom roliga, det mindre roliga var när fröken Sara gick ut, glömde mobilen och blandade ihop två siffror på koden. Det är nämligen kod in istället för nyckel eller kort, två ynka siffror och jag var utelåst. Uppdrag in-i-säng-igen började! Snabb som en vässla smet jag in på hotellet när en annan tjej gick in, lika snabbt upp till vår våning i trappen eftersom hissen gick på koden med. Att komma in på vår våning var snäppet värre där väntade jag en bra stund men som tur var kunde jag slinka in tillsammans med väktaren sen även om han kollade på mig både en och två gånger, och ja det hade jag med gjort en kissnödig Sara som studsar upp och ner och smiter in samtidigt vem hade inte kollat likom. Fram till vår dörr och jag blandar fortfarande ihop två ynka siffror i ordningen, inne på rummet ligger Rebecca och Johanna och sover det tog mig tio minuters knackande att få Rebecca att slå upp sina blå. Likt en Zombie öppnade hon dörren och frågade om jag inte sov haha och likt en zombie tillbaka till sängen igen och somnade nog snabbare än hon kom fram. Johanna märkte inte av mitt äventyr alls förrens jag skrattade så jag höll på att kissa ner mig över det dagen efter, dock var det inte lika roligt när jag i panik försökte ta mig in på natten. Och folk frågar varför jag MÅSTE ha med mig mobilen överallt, jo för att när jag väl glömmer den händer något sånt här!
 
Dagen efter spenderades med huvudvärk och tårar i ögonen, usch det var verkligen hemskt att behöva lämna tjejerna igen för att åka hem. Visst är det skönt att vara hemma men när man bor så långt ifrån varandra som vi gör vill man bara stanna tiden och stanna kvar, resten av historien vet ni ju 2timmars försening med bussen och jag min fantastiska helg slutade mindre fantastiskt men det var värt varenda förseningssekund efter att hå fått träffa mina pinglor.
 
Tack underbara fina ni för det fantastiska dygnet, tack Omenahotells för den sköna sängen, tack Johannas kompis för att du skrev upp oss på gästlistan till klubben och framförallt tack till killen i korvkiosken som stod ut med vårt tjat och vår långa betänketid innan vi sa vad vi ville ha haha.
 
Snodde lite bilder avJohanna för jag i ett nötskal glömde helt bort att fota något över huvudtaget haha

Kommentarer
Från: Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset

<3

2012-10-02, kl 22:45:34
URL: http://salkert.se

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<