Utmanad

2012-05-24, kl 20:10:00 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Lite roligt sådär
Vad har du haft för djur, har du några nu, vad?
Oj vart ska jag börja, jag minns katten Åsa som "sprungit bort" men det var visst morfar som sköt henne. Fågeln Charlie, min kanin snorkfröken och min systers kanin fläckis och alla deras miljarder kaninungar eftersom fläckis var en liten kåtbock. Kaninen pippade till och med ihjäl sig, jo det är sant! Han fick flytta till en annan familj med kanin uppföddning, satte på flera honor och dog lycklig samma dag som han flyttat dit haha. Vi hade leguanen Rune, kungsboan Hugo som rymde gång på gång och oftast låg i min säng på morgonen när jag vaknade. Fina underbara rottweilern Sandy, min guldhamster som jag tappade trähuset på så den tappade sina tår, en vit och en grå ökenråtta, massa fiskar, kaninen fastfood som ormen rune skulle få till julmiddag men som han inte åt upp haha. Ratskiii den häftiga råttan som även han skulle vara runes mat men som fintade rune så pass att han nästan åkte kana ner på ormen så han fick stanna kvar ett tag. Mopsen Butch som ni som hängt med ett tag säkert minns, katten tisse och underbara katten buddah som var som en liten hund. Just nu finns bara ett antal dammråttor men visst räknas det som husdjur med?

Varför började just du att blogga?
Jag skrev dagbok förr men slutade eftersom en person tog och läste min dagbok, bloggen kändes som ett sätt att ventilera sig på och jag behövde det. Det var därför jag började i alla fall, det i kombination med alla er underbara läsare fick mig att stanna.

Har du syskon?
Jag har en lillasyster som heter Mimmi och en "storebror" som heter Mike, hans mamma var tillsammans med min pappa några år och även fast vi inte har något att göra med varandra längre egentligen så tycker vi att vi är syskon.

Vad gör du om dagarna, jobbar?
Vad gör jag inte om dagarna? Jag pluggar, jobbar, är mammaledig och praktiserar just nu haha.

Har du åkt ambulans någon gång?
Inte vad jag kan minnas i alla fall, men det är mycket möjligt att jag fick göra det när en vovve bet av mig kinden när jag var bebis.

Har du legat inlagd på sjukhus, varför? Har du exempelvis opererats? Berätta.
Oh ja aldeles för många gånger, flertalet gånger när jag var liten för min mage och mitt gluten. Så många gånger att det inte finns tillräckigt med fingrar och tår tillsammans för att räkna dom. När barnen fötts har man legat inne någon natt och nu senast när jag opererades för gallsten, 24 stenar och en gallblåsa plockades bort och jag är inte riktigt helt återställt än.

Har du gått på dagis, lekis eller hos dagmamma?
Jag gick på dagis en period, jag kommer knappt ihåg det men min bästa vän där dog i en bilolycka. Och fast jag knappt kommer ihåg det känns det tungt när man pratar om det än idag, lustigt egentligen att det fortfarande kan påverka än. Många år gick jag hos dagmamma tillsammans med min syster och lekis ett år innan jag började ettan. Efter det gick jag på fritids tills jag slutade tvåan tror jag, övertalade mamma att slippa gå dit för jag var minsann stor men spenderade mornarna med att gråta över att vara ensam. Lik förbaskat kunde jag inte med att säga att jag ville till fritids igen för jag var minsan stor och kunde gå till skolan i tid själv! haha

Hur hanterar du värmen som är sommartid?
Ja vad gör man, steker i solen, svettas som en liten griss, klagar lite här fast man absolut inte vill att det ska bli kallt igen och bälgar i mig mängder med kall dricka haha. Tänker alltid att jag ska vara smart och köpa en solfjäder som min gamla jobbarkompis för den lånade jag alltid på jobbet men jag kommer aldrig så långt.

Bor du så som du vill bo, om inte, hur vill du bo?
Absolut inte! Jag vill bo i hus med stor trädgård och flera meter till grannarna, lägenhet är inte min grej. Grannar som klampar och låter hela tiden, nej jag vill bo i pappas hus i skogen. Det är helt perfekt ensamt men nära till allt!

Vad har du för planer för det kommande året?
Massvis! Det ska pluggas lite mer, jobbas som aldrig förr och jag ska njuta av livet som mamma och gift!

Vem har bestämt/påverkat vad du har för porslin hemma i ditt skåp?
Mormor haha, jag önskade mig porslin några år innan jag flyttade hemifrån och fick en hel kartong med nya tallrikar, muggar, glas och bestick av henne som vi använder än. Allt i vitt och skit snyggt, men vi har porslin i blått med och det fick jag av mormor. Det hade hon använt tidigare men va fasen det var snyggt och lite omväxlande från det vita, sen har vi ju kristallglasen och snapsglasen i vitrinskåpet som jag fick av, hmm vem var det nu? Mormor! haha, även lite vinglas och champange glas i en fancy dyr serie som jag brukar önska mig av Jonnys släkt, hans mamma tror jag det var köpte två glas ett år när jag fyllde år och jag blev kär och efter det har det rullat på. Sen har vi ju alla knasiga udda muggar jag har, ska man dricka te ska man göra det ur stooora muggar så det står säkert 20 udda stora muggar i skåpet som jag älskar att dricka te ur och dom har jag samlat på mig från olika affärer, loppisar och önskat mig av människor när jag fyllt år.

Jag blev utmanad av Celine att svara på dom här frågorna.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<