Man vad är problemet?

2012-05-13, kl 22:03:00 | Kommentarer: 6 | Direktlänk | Sara tycker, tänker & funderar


Den här bilden har mamman blivit mordhotad för, vad är det för fel på folk? Jag vet inte hur länge jag hade ammat om jag hade kunnat, kanske inte till 3års ålder kanske mer, det är inget jag kan svara på eftersom jag inte ammat men en sak kan jag säga och det är att jag är avundsjuk på alla som kan amma. Denna fantastiska närhet och trygghet, att kunna ge sitt barn näring utan att köpa det i närmsta butik. Mammakroppen är ju helt fantastisk och jag tycker det är underbart hur mycket den faktsikt kan göra, hur kan man ens med att se ner på den?

Jag vet som sagt inte om jag hade ammat så länge, men jag önskar att jag hade kunnat om jag velat det. Nu blev det inte så för mig, alla mina barn har fått en plastig liten flaska att snutta på istället. Visst har dom fått snutta på tutten med enbart för att få den här närheten och tryggheten men det blir inte riktigt samma sak, efter en stund blir ungarna vansinniga över att det inte kommer mat och mamman hysterisk för tuttarna blöder efter några veckor (jag vet att det kan hända vid amning med) så då har vi fått sluta med det med.

Nej jag vill bara slå ett slag för amning och jag hoppas verkligen att det är möjligt för mig att amma nästa gång det är dags...


Kommentarer
Från: Annika - drömmen om 11 barn

Jag hoppas också att jag kan amma till nästa men kommer inte kämpa mig blå om det inte går :)



Däremot kommer jag aldrig i mitt liv amma mer än 12 månader max :)

2012-05-13, kl 22:11:58
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Från: mb - PHOTOGRAPHY

bra skrivet!

2012-05-13, kl 22:23:09
URL: http://miinabrun.blogg.se/
Från: Emma | Mamma till Casper

Håller med dig..

Amningen funkade inte för mig heller. Det gjorde mig deprimerad i flera månader. Hoppas precis som du, att det ska funka bättre nästa gång. <3

2012-05-13, kl 22:47:41
URL: http://nikoba.blogg.se/
Från: Annika - drömmen om 11 barn

Svar; Men hallå, den där listan verkar ju vara aslång... äpplen äter jag knappt å isf sällan gröna numera. Men päron, paprika och gurka älskar jag :S

Mjölk och yoggi är väldigt sällan men det är för min mage ballar ur av laktosen och jag tycker inte om laktosfritt :P Men jag har ju mjölk i kaffet iofs..

Jag ska be läkaren göra ett ultraljud för o kolla iaf... så får vi se... :S

2012-05-14, kl 01:47:00
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Från: Erika - 18 & väntar andra barnet

Vill inte låta nedlåtande... men amning sådär länge känns ju bara fel :-/ Han ser ju ut att vara runt 6 år...

Då har det gått för långt tycker jag :-/

2012-05-14, kl 14:24:07
URL: http://melkersmamma.webblogg.se/
Från: Erika

Självklart ska man inte bli mordhotad för att man ammar länge, det är ju absurt! Men ja, just det att amma när de är större, det känns konstigt..

2012-05-14, kl 16:02:21
URL: http://melkersmamma.webblogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<