Barnen är på sitt allra bästa humör idag

2012-05-05, kl 16:37:03 | Kommentarer: 6 | Direktlänk | Min familj

Lägenheten ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig, vitrinskåpet är länsat på alla finglas och några snapsglas har åkt i backen. Verkar som det varit världens fest här men icke då, det är bara barnen som är på sitt allra bästa humör idag. Hoppas det blir lite bättre när grillen tänds nu, Jonny får ta hand om både maten och barnen nu för jag måste som vanligt sätta mig med skolböckerna en stund.

Får bli en timmes pluggande nu och en timme ikväll när dom sover, fick iaf in en uppgift igår och är halvklar med en till. Satsar på att fixa tre till idag för jag måste verkligen bli klar nu, tretton uppgifter och två prov kvar men bara tre veckor på mig att få det klart. Men ja fixar jag tre idag och två i morgon sjunker ju antalet lite i alla fall, ingen som har lust att göra allt åt mig medans jag tar en spa dag?


Kommentarer
Från: C

Hej!

Jag är nyfiken på vilken kurs du läser? Hur länge har du hållet på? Du är duktig som klarar det med 3 barn och den lilla som lämnade dig! Sörj hur länge och påverkas inte av idioten som kommenterade!

Jag har ingen blogg så hoppas du kan svara ändå :) pluggar också till uska på distans men har bara ett barn och heltidsjobb!



Lycka till!

C

2012-05-05, kl 18:47:53
Från: Sara, mamma till tre små troll

Just nu håller jag på med Sjukvård, vårdpedagogik, Lindrande vård och Handledning sen är jag uska :) har några grundämnen kvar efter det för slutbetyg men det får bli efter sommaren.



Tror jag har läst på den skolan jag går på nu sen 2010, men då har jag läst en kurs per termin i början men kört heltid nu i slutet så jag blir klar någon gång.



Tack :)

2012-05-05, kl 20:35:29
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: C

Är sjukvård svår? Jag läser omvårdnad nu och tycker den är rätt jobbig men har bara sjukvården kvar sen! Var omvårdnads provet svårt?



Jag är sjukt impad av att du pallar hålla högt tempo med tre barn hemma! Hur går det på jobbfronten? Har det ordnat sig? Och hur har praktiken gått? Många frågor här men jag har inte velat skriva förut men di verkar vara en underbar person så jag vågade :) hehe!



Trevlig lördagskväll!

2012-05-05, kl 21:37:53
Från: Sara, mamma till tre små troll

Nej jag tycker inte det, det känns mer som en utvidgning på det man redan lärt sig i medicinsk grundkurs. Men jisses omvårdnadsprovet kommer jag inte ens ihåg när jag gjorde det men jag har för mig att det gick bra på det, så mycket logiskt tänkande där så man behöver inte oroa sig för det :)



Jag har fått ett vik på hemtjänsten nu som jag går på tills i augusti och praktiken har gått jätte bra nu, det är bara några dagar kvar att ta igen eftersom jag belv sjuk.



Bara att fråga på, Tack :D

2012-05-11, kl 21:48:07
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: C

Härligt! Hur mår du nu? Jag har aldrig haft gallsten men njursten och det var en av de värsta smärtorna jag haft, vill aldrig uppleva det igen!

Duktiga du! Kämpa på i det sista nu!



Pepp pepp! :)

2012-05-17, kl 21:23:43
Från: Sara, mamma till tre små troll

Det blir bättre hela tiden men jag längtar fortfarande efter mina alvedon hela dagarna, ja fy har hört att njursten ska vara riktigt illa det med :(

2012-05-17, kl 22:12:18
URL: http://neccin.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<