Man slutar aldrig att förvånas över människor

2012-04-28, kl 12:13:00 | Kommentarer: 2 | Direktlänk | Sara tycker, tänker & funderar

Man slutar aldrig att förvånas över människor, i mina mammagrupper jag är med i på facebook dök dom här inläggen upp häromdagen och jag måste säga att jag undrar vad det är för fel på folk egentligen...


"Vi är i *********centrum. Maken nekades inträde till skötrummet av vaktmästaren för att det satt kvinnor där som ammade. Om han hade varit ensam hade han inte fått byta på vår son då? Stört!"

Ett skötrum är ett skötrum inget annat, vill mammorna inte amma in public ska dom sätta sig ett amningsrum. Skötrummen är till för ALLA med barn som behöver byta blöjor och inte till för enbart ett kön! Nu vet jag ju inte om det var mammorna som bett om att få sitta själva eller om det var vaktmästaren påhitt men det är lika sjukt i vilket fall som helst, man kan väl inte stoppa någon från att gå in i ett skötrum när man måste byta på sitt barn!

"igår var jag och ***** och gungade på väg hem från dagis.. Fröken moraltant kommer med sin unge och gungar bredvid, och säger till mig "Ja det förstår jag väl att du som är så ung inte fattar att barn har skor på sig då de är ute". Blev helt ställd och gick därifrån. 
***** har ALLTID skor på sig, men just igår hade hen krypit i en vattenpöl på dagis och blivit blöt, så därför hade hen bara sina mockasiner på sig. Blir så trött på folk som har fördomar!"

För det första är mamma ingen ålder enligt mig, många är av den åsikten att jag är en ung mamma vilket jag egentligen inte tycker själv men jag är en minst lika bra mamma som de som har tio års mer livserfarenhet än mig. Just i det här måste jag säga att den "unga mamman" verkar vara den vettigare mamman, ett barn dör inte av att sitta utan skor i en gunga en gång. Barnet hade ju dessutom mockasiner på sig och jag antar att hens mamma hade gått hem istället om det var risk för en förkylning, man kläcker inte så spydiga kommentarer utan anledning.


Kommentarer
Från: Petra

Va sjukt. Men vissa dom måste bara klaga över ngt.

Men va sjukt att din sambo inte fick gå in & byta!!

Helt sjukt

kram

2012-04-28, kl 18:12:17
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Från: Marie

Har inga barn själv, men har ett syskonbarn som har 3 st och hon är "ung mamma". Jag har aldrig träffat så väluppfostrade, älskade och väl omhändertagna barn. De har ett gigantiskt ordförråd, är roliga, gnäller väldigt sällan och man ser hur mycket de gör tillsammans som familj. Hon är en toppenbra mamma! Ung, gammal, hon skulle vara lika bra ändå - det är jag säker på... och självklart kan det hända att ungarna blöter ner sitt sista ombyte och får leka i något som "en rutinerad uv" tycker är olämplig - men de får leka i alla fall och sen komma hem i värmen och kärleken! Jag förstår mig inte heller på människor ibland! suckar

2012-04-30, kl 09:11:09
URL: http://minsmalavag.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<