Jag är trött så jag tror jag dör snart

2012-04-13, kl 21:29:38 | Kommentarer: 2 | Direktlänk | Bara sara

Tidiga mornar är som sagt inte min grej alls, jag är trött så jag tror jag dör snart. Ska bli riktigt skönt att vara ledig i helgen, nu finns det ju visserligen massvis att göra även när man är ledig. Det behövs städas, pluggas, tvättas och slipas på sängen men frågan är om jag inte ska förtränga det i alla fall i morgon.

Idag har i alla fall varit en riktig kanondag på praktiken, jag fick göra massvis som jag älskar. Jag fick sticka inte mindre än tre gånger och vet ni vad, i nailed it som vanligt fast det var fem år sen jag tog venprover sist. Jag har även fått vara med på benmärgsprov både igår och idag plus att jag har fått lära mig ny utrustning och att sätta kateter vilket jag tidigare bara gjort på en liten latex snopp haha.

Jag älskar det praktiska man kommer i kontakt med på sjukhuset, det är verkligen min grej. Sen måste jag säga att jag älskar alla mina små tanter och gubbar på mina boenden med men inget går upp emot en dag med kanyler och köttiga sår som luktar död, ja jag är en gnutta morbid men va fasen det är vi väl alla egentligen.


Kommentarer
Från: Emma

Usch ja, denna trötthet... Har också varit sjukt trött ikväll :/

2012-04-14, kl 00:18:10
URL: http://emmaengstrom89.blogspot.com
Från: Solan

Hoppas du får en trevlig morgon.

Det här kanske värmer lite extra.

http://lillboda.webblogg.se/2012/april/utkast-april-13-2012.html



Kram

2012-04-14, kl 10:27:12
URL: http://lillboda.webblogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<