Lilla älskade hjärtat vad är det som har hänt?

2011-10-08, kl 22:18:10 | Kommentarer: 2 | Direktlänk | Arabelle 2011

I onsdags ungefär en timme efter att jag hämtat barnen på dagis blev Bella jätte ledsen och utbrister flera gånger Dumma kompisar, jag frågade henne om någon varit dum mot henne på dagis då och hon nickar och säger ännu en gång dumma kompisar, man får inte slåss! Bella slåss inte...

Hon fortsatte gråta en stund och sa sen att hon inte ville gå till dagis dagen efter, men vi mös en stund och pratade mycket om att man inte får slåss. Vi pratade om att man måste vara snälla mot varandra och trösta varan om man är ledsen och Bella höll med klappade mig på kinden och efter en stund verkade det bättre.

Jag hade tänkt ta upp det med personalen i torsdags men det glömdes helt enkelt bort eftersom vi ännu en gång var tvungna att åka in till akuten med Harley, oron över honom och sen var vi stressade då vi hade tid för att skriva på papper om att Jonny är Harleys pappa med. Sen i onsdags har vi inte hört något mer om detta och därför inte tänkt på det förrens ikväll, Bella som ligger i sitt rum för att sova börjar helt plötsligt skrika dumma kompisar om och om igen.

På måndag ska jag prata med pedagogerna och se om dom sett något eller tycker hon beter sig annorlunda, ska be dom ha lite extra koll just nu med. Känns inte alls bra det här, min trollunge ska ju må bra. Jag är kanon nöjd med pedagogerna på Bellas avdelning och har alltid varit det, dom säger alltid hur dagen har varit och minsta lilla som hänt men eftersom jag inte hört något nu måste jag fråga om dom glömt säga det eller helt enkelt missat vad som hänt. Barn är snabba små krabater, det var inte länge sen Bella hade ett stort rivsår brevid ögat. Pedagogerna hade inte sett vad som hänt och frågade om hon kanske haft det redan på morgonen så det hade hänt hemma men efter att jag dubbelkollat med Jonny kom vi fram till att det hänt på dagis, undrar om det är det hon pratar om nu?

Nej det är lika bra att sluta tänka på det för stunden, lär inte få någon klarhet i något under helgen ändå. Inte säkert att jag får det sen heller men på måndag kan jag iaf fråga, kan ju be pedagogerna prata med barnen lite extra om att man måste vara snälla. Det vet väl egentligen alla barn men ändå...


Kommentarer
Från: Caroline

Hoppas du får veta vad som hänt!

Det är då sannerligen mycket som händer i din familj nu.

Sköt om er så gott det går!

Kram!

2011-10-08, kl 23:09:00
Från: Sara, mamma till tre små troll

Ja det känns som att allt händer verkligen samtidigt, men det är jätte skönt att ha bloggen och skriva av sig lite nu och alla kommentarer värmer verkligen :) <3

2011-10-08, kl 23:13:40
URL: http://neccin.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<