Kan man få babyblues utan att känna sig som en värdelös mamma?

2011-10-08, kl 19:01:00 | Kommentarer: 0 | Direktlänk | Bara sara

Alla jobbiga känslor har inte dykt upp än, jag känner mig fortfarande som en bra mamma men i morse fick jag ändå ett minor breakdown om man får kalla det så. Jonny skulle slutat jobbet klockan tolv idag men plötsligt fick jag ett sms om att han skulle jobba över till fyra istället, jag bröt ihop totalt och började störtlipa. Inte för att det skulle vara jobbigt att vara själv med barnen hela dagen, det brydde jag mig inte alls om. Det jag kände var att jag saknade Jonny så otroligt mycket så jag visste inte alls hur jag skulle klara mig utan honom heeeela dagen, så ja jag undrar om det här kanske kan vara en släng av babyblues fast jag känner mig som en bra mamma, fast jag tycker allt går jätte bra hemma med barnen och utan att tycka att barnen är besvärligare än vanligt?

Fick nämligen samma känsla i förrgår när Jonny åkte iväg till jobbet och då var det bara en kort stund han skulle jobba, men då var Johanna, Putte och alla vovvar här. Det gick hantera känslorna då men nu när dom flyttat hem igen känns det tomt hemma, jag känner mig ensam nu. Pratade med pappa om det igår en stund, även att barnen är här och vi gör grejjer så känns det ensamt utan andra vuxna här.

Och jag säger det igen barnen känns inte besvärligare än vanligt, allt går jätte bra även när man är själv med alla tre och jag får ingen ångest och känner mig dålig (ångestkänslorna jag fick när flickorna var nyfödda berodde mycket på att amningen gick åt helvete fast jag kämpade så med det, nu struntade jag helt i det när det inte fungerade från början och jag slipper känna mig värdelös och dålig). Jag mår faktiskt bra, känner mig nöjd och tillfreds med allt förutom att vara utan vuxet sällskap. Såhär kan jag ju inte hålla på, jag kan inte börja gråta så fort Jonny åker hemifrån det funkar inte riktigt så...


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<