Åh vad jag känner mig utvilad idag

2011-10-14, kl 10:09:00 | Kommentarer: 3 | Direktlänk | Allt

Nej min mamma har faktiskt lärt mig att det är fult att ljuga så det är lika bra jag erkänner på en gång, rubriken är nog årets största lögn! Först fick jag sitta uppe med Harley igår för stackarns mage krånglade, samtidigt vaknar Jadie (kan man ha kolik när man är 1½år? haha nej så illa är det inte men hon har börjat vakna prick halv tolv, tolv varenda jäkla natt sen lite mer än en månad tillbaka).

Jadie fick en flaska välling, napp och en liten klapp på huvudet sen var det världsproblemet löst. Tillbaka till Harley som verkar lugna ner sig ganska bra, in och lägga sig för att försöka sova och vad händer då lagom tills man ska somna? Jo jag får ett gallstensanfall igen (eller rättare sagt det är vad jag gissar på att det är efter vad jag hört andra säga och självklart min bästa vän google), denna gången låg jag ju redan i sängen men jag lyckades släpa mig upp och hämta skurhinken om illamåendet skulle komma denna gången med och även en alvedon slank ner. När smärtan väl började avta somnade jag som en stock!

Plötsligt vaknar jag av att Arabelle var helt hysterisk, lilla trollet som aldrig ALDRIG vaknar på nätterna har vaknat klockan fyra av att blöjan hade läckt i sängen. In och byta sängkläder och Arabelle tjuter brevid och säger att hon måste tvätta händerna men vill inte gå själv, känns som jag bara han sova några sekunder innan Bella vaknade efter att smärtan släppt och så var det troligtvis med.

Bella får lägga sig och somnar om på direkten som tur är, hinner in och lägga mig i sängen igen men innan jag ens hinner blunda vaknar Harley och vill ha mat. Upp igen och fixat maten och sen var det bara att sätta sig med flaskan till klockan fem ungefär, sen äntligen fick vi sova.

Men lyckan varade inte länge halv sju vaknar Jadie och har fått för sig att det är morgon, ungefär här kände jag för att hänga mig själv men istället gick jag in till Jadie med en napp och klappade och sjöng lite. Otroligt nog nöjer sig den lilla damen med detta och blir tyst, hinner inte ens ut från hennes rum innan jag hör Harley igen. Så det var bara att vandra ut i köket och hämta maten, där satt vi sen i sovrummet en bra stund som vanligt. Han är ingen hetsätare direkt lille grodan, efter matandet var det knappt jag kunde hålla ögonen öppna men det gör ju inget eftersom jag äntligen fick stänga dom och lägga ner huvudet på min sköna kudde igen.

Kvart i nio var det dags igen, Jadie vaknar och jag försökte inte ens få henne att somna om nu. Jag är överlycklig att det lyckades en gång bara, nu har vi iaf ätit frukot och busat lite och Jadie är trött. Fattar ni att den lilla skiten väckte mig för att vara uppe en timme! Och Bella började nyss sjunga på sitt rum, tänkte ta upp henne nu och se om dom kan sysselsätta varandra lite medans mamman sitter i soffan och bara sitter en stund till.


Kommentarer
Från: Mormor

Vad synd om du fått gallsten. Hälsa de små liven från mig!

2011-10-14, kl 11:50:12
Från: Lena "Zaxa"

Phu jag bblir ju trött bara av att läsa vilken natt du haft. Jag har vissterligen inte sovit mycket och visst har jag ont men... Mina gryn är ju iaf så stora att de kan tala om var de har ont och de förstår att när jag förklarar att smärtan försvinner eller iaf dämpas om de tar sin medicin och försöker somna om.

Hoppas du får sova mer i natt. Eller kanske tom kan få vila lite under dagen.



Fina bilder du har på fina barn.

Kram kram

2011-10-14, kl 14:14:20
URL: http://zaxa.blogg.se/
Från: Micaela

Hej!



Ville bara flika in en liten sak.



Jag har gallstensproblem och för mig räckte inte Alvedon när det var som värst.

Jag fick ta två alvedon och en ipren.



Sen funkade inte det heller så jag fick söka hjälp och fick starkare tabletter utskriva av läkare.



Testa att ta dubbelt nästa gång så slipper du kanske de värsta smärtorna.



Kram

2011-10-14, kl 21:06:19
URL: http://zmicca.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<