Sara svarar

2011-11-22, kl 00:24:08 | Kommentarer: 1 | Direktlänk | Frågor och svar

Vad föredrar du, bärbar eller stationär dator?
Svar: Det är lite olika, ska jag bara sitta vid datorn för att kolla fb så sitter jag gärna med min bärbara och slö tittar lite på tv samtidigt. Ska jag däremot göra något som tar lite längre tid eller kräver mer koncentration så vill jag sitta i min goa datastol vid den stationära.

Vad använder du för kamera då du fotar?
Svar: Åh jisses jag vet faktiskt inte vad den heter men det är en digitalkamera från stenåldern ungefär haha, använder mobilen mycket med men det blir så dåliga bilder med den om det råkar vara lite mörkt. Tanken är väl att vi ska köpa en digital systemkamera men det får bli ett senare projekt för nästa sak vi sparar till är en tvättmaskin.

Hur många namn har du/dina barns far?
Svar: Jag heter Sara Inger Marie Pettersson och det är efter min farmor Inger och min mormor Britt-Marie, Jonny brukar alltid säga att hans föräldrar älskade inte honom så han fick inga fler namn. Han heter kort och gott Jonny Danielsson, och jag måste säga att han har inte haft det lätt. Jag hör ofta historier om hur det var på hans tid när han var barn, han är ju faktiskt ett helt år äldre än mig och han var glad om han hade en kotte att leka med när han var lite. På hans tid fick man minsan bygga sina egna leksaker av det men kom över, då var inte bilbanor och plastleksaker uppfunna ännu...

Har du något yrke eller drömyrke?
Svar: Jag upptäckte idag att jag är undersköterska så fort jag lämnar in kursen jag håller på med (förutsatt att den är godkänd då), men drömyrket är barnmorska. Inte på vårdcentralen då utan på förlossningen och bb, sen skulle jag även kunna tänka mig att jobba inom psykiatrin eller i en liten butik. Det hade jag gillat men största drömmen är barnmorska.

Jobbar du med det du vill jobba med?
Svar: Nej det gör jag verkligen inte, jag trivs med mitt jobb så sätt men jag vill inte jobba med det för evigt, jag har större drömmar än så. Om det sen blir som jag vill är ju en annan femma men jag drömmer mig bort från alla äldreboenden i alla fall.

Hur många namn har dina barn?
Svar: Arabelle Cinna Yvonne Pettersson - efter min mamma Carina som alltid kallas för cinna (c:et uttalas som ett k) & Yvonne efter Jonnys mamma.

Jadie Ella Marie Pettersson - efter Jonnys mormor Ella-britt (aka Ella) och min mormor Britt-Marie (aka Bittan), jag skojade lite med Jonny om att hon kunde ju heta Britt efter Jonnys mormor och Marie efter min Britt-Marie alltså men det gick inte riktigt hem.

Harley Tommy Björn Pettersson - Efter min pappa Tommy och Jonnys pappa Björn.

Hur kom ni på deras namn och i vilken ordning de skulle vara?
Svar: Mellan namnen visste vi redan att vi ville ha efter familjen sen var det bara att smaka på vilken ordning som passade bäst, vi tyckte även att Cinna passa bättre än Carina. Både i klang och för att ingen någonsin säger Carina till min mamma förutom mormor när hon är arg haha


Hur bor du?
Svar: I en hyresrätt på 91kvadrat, fyra rok med egen ingång och liten liten trädgård på baksidan. Aldeles för stor hall och aldeles för små sovrum, här kan vi inte bo haha.


Favoritfärg?
Svar: Svart, rosa, grön, turkos

Kommer du att ge dina barn något som du själv önskade dig som barn men aldrig fick? Vad?
Svar: Jag kan inte komma på något jag ville ha men aldrig fick, något fanns ju säkert men inget jag hängt upp mig på. Och nej jag var inte bortskämd och fick allt jag pekade på det beror inte på det, kommer helt enkelt inte på något så det var nog inget viktigt ändå.

Har du kvar leksaker/kläder från din barndom som dina barn använder nu?
Svar: Barnen använder kläder som min farmor sydde till mig när jag var liten, tyvärr har flickorna vuxit ur den största storleken nu och det vara bara klänningar. Mina gamla leksaker leker dom med hos min mamma eftersom hon vägrar ge mig vad som är mitt.
Bella i Jonnys lillebrors gamla "onepiece" och min gamla klänning


Går barnen på dagis/dagmamma eller är de hemma? Hur gjorde du/ni valet?
Svar: Barnen går på dagis men jag ångrar att vi inte valde dagmamma, jag är jätte nöjd med barnens dagis nu men det har varit så mycket problem att jag har lite svårt att lita på all personal. Själv gick jag hos dagmamma och tyckte jätte bra om det. Vi valde att dom skulle börja på dagis för att dom behövde stimulansen och vi behövde jobba båda två, sen hade vi hört mycket gott om det dagiset dom hamnade på så det blev det naturliga valet. I efterhand har vi ju dock märkt att det inte alls varit så bra, men det ligger bakom oss nu. Inget att älta egentligen men man har det alltid i bakhuvudet.

Hur fick barnen sina namn? Allt har ni någon historia bakom namnen? Alltid kul att veta sånt tycker jag! :D
Svar: Jag var väldigt trött på att heta Sara P när jag gick i skolan för det fanns så många andra saror, redan där började jag tänka på ovanligare namn och bestämde senare att mina barn inte ska ha typiska svensson namn. Som tur är så höll Jonny med, haha.

Arabelle har fått sitt namn efter filmen prinsen och jag, prinsens lillasyster heter där Arabella och jag sa på en gång att det var ju så fint men bättre med ett e på slutet och Jonny höll med mig där med, det namnet höll vi fast vid och visst var det en liten Arabelle som tittade ut efter flera månader.

Jadie fick sitt namn efter en bok vi läste av Torey Hayden där en liten flicka hette Jadie och även det namnet fastnade vi för båda två.

Harley har fått sitt namn efter min pappas favorit motorcykel Harley Davidsson, pappa sa det på skämt strax innan Jadie föddes men vi tyckte det var häftigt och det har hängt med sen dess.

Vi har även namn för framtida barn "klara" redan det är bara pojknamn vi är lite oense om.

Vad har du för framtidsplaner?
Svar: Plugga till barnmorska eller kanske öppna eget, någon mysig liten butik hade varit härligt. Fast jobb, köpa hus lite halv avsides men inte för långt bort från stan. Men jag vill kunna ha någon gris, hundar och kanske lite hönor.

Dröm hus? var och hur skulle de se ut?
Svar: Stort, halvvägs ut på landet. Gärna lite gammeldags eller dockhus aktigt som jag kallar husen jag tycker om, som på bilden (klicka för större bild).


Om du vinner 1 miljon vad skulle du göra då?
Svar: Lägga undan till handpenning på ett hus.

Vill du/ni ha fler barn?
Svar: Ja

Gjorde piercingarna ont på bröstet? Vart gjorde du dom och vad kostar de? Har nämeligen funderat på o göra en sån på armen :)
Svar: Nej faktiskt inte, var jätte nervös innan jag gjorde dom helt i onödan för det sved bara lite. "Vanliga" piercingar gör mer ont och dom gör ju knappt ont heller beroende på vart dom sitter. Jag gjorde dom på svenska tattueringsmässan i norrköping men det var Johan (jag hoppas jag inte säger fel namn nu) på Federal som gjorde dom, jag betalade ynka 2000kr för dom tyckte det var ett häftigt jobb + att det blev billigare mässpris.

Största målet i livet?
Svar: Oj svår fråga, eller egentligen inte. Mitt största mål i livet är att vara en bra mamma till mina barn och att dom när dom blir större ska tycka att dom haft/har det bra.

Största rädslan du besitter?
Svar: Att det ska hända något med barnen, resten av familjen med såklart men mest rädd är jag för att mina barn ska tas ifrån mig aldeles för tidigt.

Finaste vinsten du nånsin vunnit?
Svar: Alla vinster är ju jätte bra på sitt sätt men en vinst jag tycker extra bra om är faktiskt bärselen jag vann innan Harley föddes nu, super bra!

Bästa konsert/spelning du varit på?
Svar: Dom tre små grisarna i källarn på biblioteket i huskvarna, anledningen till att dom är det är för att jag tror faktiskt inte jag varit på någon annan spelning haha.

Bästa presenten du nånsin fått?
Svar: Får man kalla barnen presenter? Haha nej men jag vet faktiskt inte, jag älskar min håriga filt jag fick av mamma i julklapp och pappa köpte alltid något kanonbra i elektronik väg till mig förr på min födelsedag. Och när jag säger alltid så menar jag alltid, jag talade om för pappa att det var från elgiganten och han undrade hur jag visste det innan jag öppnat mitt paket. Och det var för att elgiganten minsan haft samma blåa presentpapper så länge jag kan minnas haha, men bra presenter var det. Kameror, mobiler, externa hårddisker och annat som tonåringar bara måste ha!

Bästa känslan man kan känna, enligt dig?
Svar: Kärleken som bara svämmar över i en när man tittar på sina barn, när man får upp dom på bröstet för första gången och får se vad det är för under som växt innuti. Första gången man får höra dom fantastiska orden, mamma jag älskar dig. Det finns många fantastisk bra känslor men inte slår känslan av kärlek vid de tillfällen jag beskrivit ovan.

Beskriv ditt liv med tre ord.
Svar: Stressigt, perfekt, underbart!

Vill du jobba med vården resten av arbetslivet?
Svar: På ett sätt ja, då psykiatri och barnmorske yrket tillhör vården. Men samtidigt nej, inte på äldreboende och som jag nämnt ovan tycker jag det är himla mysigt att jobba i en liten butik. Men jag har ju aldrig kunnat hålla mig till ett jobb förr så vem vet jag kanske kommer äga en liten mysig butik och extraknäcka som barnmorska haha.

Skulle du kunna tänka dig att plugga igen? Isf vad?
Svar: Jag pluggar ju just nu till undersköterska, nästa steg blir sjuksköterska för att sedan utbilda mig till barnmorska så ja jag skulle kunna tänka mig att plugga igen men först vill jag nog jobba och tjäna lite pengar några år.

hade du kul på twiday?
Svar:Ja det var jätte roligt och inte alls så jobbigt som jag trodde det skulle bli med så många timmar i en biosalong

va det något se värt?
Svar: Absolut, jag kommer köpa breaking dawn part 1 när den kommer ut, måste ju göra samlingen komplett.

saknar du mej lika mycket som jag saknar dej syster? <3
Svar: Det var en riktigt korkad fråga, klart jag saknar dig Mimmi ♥

Ja kan lika gärna fråga när vi ses men detta är skoj. När kommer nästa mini sara och Jonny och hur många barn vill ni ha? Kram
Svar: Det dröjer väl inte allt för länge hoppas jag, Jonny vill vänta tre år men jag vill inte vänta riktigt lika länge. Tycker Jadie och Harley har bra "mellanrum" men vi får väl se hur det blir, vi vill ha 4 eller 5 barn.

Hur växte du upp?
Svar: I hus, jag är inte alls en lägenhets människa. Jag vill ha ett stort hus med en stor trädgård, mina barn ska få det jag fick. Hade jag bara haft råd hade jag köpt hus för länge sen, men tills dess får vi njuta av min pappas hus (jag ska nog lyckas lura av honom det) och Jonnys familjs hus.

Vill du lära dina barn något som du själv inte fick lära dig som barn?
Svar: Jag tror jag fick lära mig det mesta som behövs haha, jag kan faktiskt inte komma på något som jag tycker mina föräldrar missade.

Hur många barn vill du ha?
Svar: Fyra eller fem, lutar mest åt fem.


Kommentarer
Från: Emma

Jätte fin design äntligen fick jag fram den

2011-11-22, kl 14:56:38
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<