Va jobbigt det har blivit med mat helt plötsligt

2011-05-29, kl 19:41:52 | Kommentarer: 6 | Direktlänk | Gravid med Harley

Jag lagar nästan ingen mat hemma längre för jag kan inte med mat oset, jag kräks av dofterna och eftersom Jonny inte kan laga mat blir det ju inte lite hämtmat just nu. Korv kan jag koka för det luktar ju inte så men efter tre dagar i rad med kokt korv protesterade Jonny och då fick det bli hämtmat igen, jag vill kunna laga mat!

Hemlagad mat slinker ner superlätt men det är jätte svårt när man inte kan laga den själv, har ätit hemma hos mamma och svärmor någon gång nu men det går ju inte varje dag heller. Jag ska väl egentligen vara tacksam för att det värsta illamåendet är över så jag kan äta något alls men det är ändå jobbigt att varken kunna laga mat eller byta barnens blöjor utan att kräkas.

Jag har aldrig kräkts såhär tidigare graviditeter men det gör mig bara ännu mer säker på att det är en liten snopp som ligger och lurar där inne, vi får väl se vi får väl se. Bara hälften kvar nu v 20+1 idag.

Första dagen for din senaste mens var 07-Jan-2011 
 Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 15-Oct-2011 
 Du är gravid i vecka 20+1
Bebisen väger c:a 319 gram. *
Bebisen är c:a 23 cm från hjässa till fot. 
 Du har klarat av 50% av graviditeten.
 Du har 138 dagar till förlossningen.
Din första trimester varar från 07-Jan-2011 till 08-Apr-2011
 Din andra trimester varar från 09-Apr-2011 till 07-Jul-2011
 Din tredje trimester varar från 08-Jul-2011 till 15-Oct-2011


Kommentarer
Från: Anonym

Precis så var det för mig, kunde inte laga mat och speciellt inget med köttfärs i! Men det gick över mot slutet som tur var. Då får be någon komma hem till dig och göra några storkok så ni fyller frysen ist :D Så har ni lite att värma sen ;)

2011-05-29, kl 21:10:16
URL: http://toffelsmurfen.blogg.se/
Från: Sandra

Va äter dina barn då?

2011-05-29, kl 21:20:52
Från: Anonym

Du kan ju tillreda mat som inte måste kokas/stekas? T.ex. en fräsch sallad och bröd, eventuellt hembakat bröd. Havregrynsgröt luktar ju inte särskilt mycket och mättar bra, den går ju bra att göra i mikron om det luktar mindre...

2011-05-29, kl 21:37:18
Från: jonna

För mig var det tvärt om jag klarade t..ex. Inte av att äta på max för där stank de fritös och så kunde ja inte äta elpas pizza haha tänk va sjukt att man är så kännslig.. Puss

2011-05-30, kl 00:11:02
URL: http://johannablomberg.blogg.se/
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar & pyret i magen

Sandra: Mat! Jag har halva frysen full med barnmat som är lagad sen innan och infrysta i lagom stora portioner, barnmatsburkar, hämtmat osv. Sen äter dom middag på dagis på vardagarna.



Anonym: Det har blivit rätt mycket pastasallad och sånt nu med för det fungerar :) Och dom dagarna det är fint väder har vi grillat för det oset luktar inte illa konstigt nog. Havregrynsgröt tål jag inte så det håller jag mig borta från nu när jag är gravid.

2011-05-30, kl 08:05:42
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: Beatrice, mamma till Devin och Lili ♥

Det var samma för mig nu när jag väntade Lili, så var inte så säker på att det är en pojk ;) Vissa dagar hade jag ingen matlust överhuvudtaget, men det var bara att bita ihop - både jag och Devin behövde ju mat! Åt dock väldigt lite till en början av det jag själv lagade, hade nån annan lagat maten gick det ner, eller som du skriver: hämtmat gick också bra :)

2011-06-05, kl 23:42:03
URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<