Äntligen får ungen en tid till läkaren

2011-06-07, kl 18:51:48 | Kommentarer: 4 | Direktlänk | Jadie 2011

Efter flera samtal med både bvc och barnmottagningen om Jadies mage och utslag har vi nu äntligen fått en tid att träffa läkaren, men inte var det tack vare bvc eller barnmottagningen iaf. Verkade som att varenda jävla barnmottagning var på sammanträde idag för jag fick då inte tag på någon så jag ringde barnakuten istället, inte mycket till hjälp där heller eftersom det inte är akut akut! Men nu finns det iaf dokumenterat att vi ringt dit med.

Slutligen fick jag tag på vårdcentralen som var väldigt förstående och gav oss en tid redan på tisdag nästa vecka för att träffa läkaren, tror även det blir prover tagna då om jag inte missupfattade det helt. Nu vågar jag ju inte hoppas på för mycket då de flesta åkommor verkar vara "helt normalt" enligt vården, men att ens få en tid till att träffa läkaren det är verkligen ett steg åt rätt håll. För köra på samma spår som mamma gjorde när läkarna vägrade utreda min gluten, bli helt hysterisk i undersökningsrummet och vägra gå ut förrens dom gör något. Stod nog till och med i mina journaler när jag var liten att jag hade en mamma som inte var så lätt att handskas med haha.

Liten Jadiebus


Kommentarer
Från: Caroline

Det är bra, stå på dig även om de skulle tycka att du är morsan från helvetet:)!!! Är hon dålig i magen varje dag skruttan?

2011-06-07, kl 20:21:46
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar & pyret i magen

Ja hon är ju det :( 16 månader och har aldrig bajsat "fast" i hela sitt liv och nu i helgen har hela hon varit täkt av bajs flera gånger för det är som vatten. Men bvc och barnmottagningen tycker ju tydligen det är normalt att alltid vara lös i magen och ger oss bara tips om att testa annan välling osv men det spelar ingen roll vilken välling vi än använder eller om hon inte ens får det på några dagar för det är lika dåligt ändå :(

2011-06-07, kl 20:27:00
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: Caroline

Vad jobbigt:(

Hoppas ni träffar rätt läkare!

2011-06-07, kl 20:39:04
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar & pyret i magen

Det hoppas jag verligen med, men om läkaren inte tänker göra något tänker jag ta mig fan inte gå därifrån heller :)

2011-06-07, kl 21:54:23
URL: http://neccin.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<