Ta ambulansen till systemet

2011-07-19, kl 09:44:00 | Kommentarer: 2 | Direktlänk | Sara tycker, tänker & funderar

Läste på text tv i helgen om en man i 75års åldern som blivit polisanmäld av ambukanspersonal eftersom han upprepade gånger ringt 112 och sagt att han haft kraftiga smärtor i bröstet, när ambulansen sedan kommit fram till sjukhuset (som låg mitt i city) så hade mannen bara rest sig upp och gått in på systemet och sedan vidare in i en kiosk.

Min första tanke var vilken idiot (och skrattade), min andra tanke var vilken idiot! Hans abstinens och lathet tar dyrbar tid av ambulanspersonalen som kanske behövs någon annanstans där någon faktiskt är akut sjuk. Det finns folk till allt helt enkelt...


Kommentarer
Från: Caroline

Även jag skrattade först för det låter ju knasigt:)

Den gubben kan ju helt klart orsaka andra människors död, men han är väl för dimmig i skallen eller bryr sig helt enkelt inte om andras liv. Flytta närmare stan gubbjävel!:(

2011-07-19, kl 13:58:54
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar & pyret i magen

Ja men det är ju så man skrattar först för visst låter det himla lustigt men sen kommer man på vad som egentligen händer när han gör såhär :/

2011-07-19, kl 14:36:56
URL: http://neccin.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<