Nu har jag mycket att göra

2011-01-17, kl 19:29:14 | Kommentarer: 3 | Direktlänk | Plugghäst

Var ju i skolan innan och lämnade lite uppgifter och hade ett samtal med en av mina lärare och nu har jag hela röven full med jobb kan jag tala om, det är så att ska jag hinna med min praktik nu för att slippa den nästa år så måste jag börja på praktiken v10. Innan dess måste jag ha läst hela sjukvårdskursen och ha godkänt i den plus att jag måste avsluta den kursen jag gör nu och ha godkänt i den.

Vi gjorde ett litet veckoschema bara för att ha en översikt och det kommer se ut såhär
v3-v4
gör jag det sista i medicinsk grundkurs och provet i vecka fyra (nästa vecka)
v5-v9 läser jag sjukvård och gör allt som kursen innehåller
v9 prov i sjukvård + Handledning
v10-v14 Apu+handledning v10
v15 Utvecklingssamtal
v16-v19 Lindrande sjukvård + prov i det v19
V20-v23 Människan socialt och kulturellt + prov på det i v23
Under sommaren läser jag sedan vårdpedagogik och gör prov på det så fort solan börjar i Augusti och då är jag helt klar.

Problemet är bara att jag vet att jag kanske kommer få lite fler tider på jobbet sen men jag vet inte när, det kommer säkert vara under apu perioden och det funkar ju inte. Måste jobba innan nu eftersom det blir många veckor utan lön annars.

Alternativet till det här är att jag läser i min egen takt och tar apu nästa termin och kanske eventuellt ett ämne eller att jag läser alla ämnen nu men har bara apu kvar nästa termin men det känns så förbannat surt att behöva en termin till speciellt för bara en apu när min chef gärna vill att jag blir klart helst för en vecka sen. Det vill ju jag med så klart men jag är lite nervös för mina lasdagar med, orka  bli av med jobbet för man har en praktik kvar liksom.

Jag vet fan inte hur jag ska göra, jag kommer plugga röven av mig nu iaf och förska så jag hinner med apu:n men visar det sig att det är under den perioden det blir mer jobb så får jag helt enkelt skita i det för jag tänker inte flytta till en pappkartong för att bli klar med skolan.

Ahh this drives med crazy, men nu ska jag sluta sitta och svamla massa tankar och istället göra mig i ordning inför jobbet inatt.


Kommentarer
Från: titti

Och så har du träningen med jnytt oxå.... det händer mycket just nu.

2011-01-17, kl 20:18:40
Från: Sara, mamma till pseudotvillingar

Ja precis, men träningen den ska jag banne mig klämma in även om jag är halvt döende en dag :)

2011-01-18, kl 01:44:28
URL: http://neccin.blogg.se/
Från: titti

Kämpa på!! Du fixar detta!!

2011-01-18, kl 11:20:17

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<