Det är slut nu

2011-01-05, kl 14:25:54 | Kommentarer: 11 | Direktlänk | Min familj

Känns otroligt tung och svårt att veta att jag aldrig kommer träffa dig mer, men det är ändå med en lättnad jag vet att vi i familjen tog rätt beslut. Det var tungt för dig på slutet och jag är glad över att du inte behövde vara dålig längre än 1½vecka, min fina älskade ängel jag kommer aldrig glömma dig. Älskar dig för alltid och vet att du sover gott nu♥

Det började med att Sandy slutade äta för en och en halv vecka sen, hon åt sin medicin när hon fick den i en god skinkbit och lite matrester gick allt ner men ingen hundmat. För någon dag sedan slutade hon äta helt, inget gick ner inte ens leverpastej som hon annars älskade, igår började hon flämta något hemskt när hon andades och man märkte att det var svårt. Så idag fick vi en tid på smådjurskliniken för att kolla upp hur det faktiskt var med henne, vi bestämde igår (liksom i höstas) att det blir inga fler operationer utan då får hon somna in, vill inte plåga henne mer.

Väl där blev hon undersökt, sen gjordes ett ultraljud för att kolla att det inte var en livmoderinflammation, det togs blodprov och man röntgade lungor och mage på henne. Blodproverna var bra, inget fel alls och ultraljudet fick dom inte riktigt till. In i det sista hoppades vi alla att det kasnke berodde på att hon åt en bit filt för ett tag sen och att det kanske bara var den som ställde till besvär men när vi gick för att kolla på röntgen bilderna fick vi klart för oss att så inte var fallet.

Veterinären sa allvarligt att det ser inte bra ut, riktigt illa för att vara ärlig. Där lungorna borde vara svarta på bilden för att visa att det finns luft där var det bara grått, hjärtat syntes inte på bilderna för det var bara grått. Massa prickar överallt som inte skulle vara där och det som skulle synas på en frisk hund fanns inte med på bilden. Man kunde inte inte se någon luft i lungorna och hjärtat för det var fullt med tumörer, ingen vanlig lungvävnad alls bara massa massa tumörer. Min finaste ängel kunde inte syresätta sig längre och det är därför hon inte äter och inte vill gå ut, hon orkar inte annat än att sova. Veterinären tyckte vi skulle avliva redan idag för Sandy gumman var så svårt sjuk, vi höll alla med eftersom vi pratat om detta både i höstas när cancern kom och i går.

Vi fick gå in i ett nytt rum och ta farväl, sedan kom det in en annan veterinär och lät gumman somna in. Det var otroligt jobbigt men veterinären förklarade allt, tårarna rann och ville inte sluta. Men det gick fort och smärtfritt för min älskling hon var så fridfull och vi var där och pratade med henne och mös.  Jag ville inte säga hej då, jag ville inte fatta hur snabbt det gått. I höstas visade röntgen bilderna inga tumörer, inga alls. Vi kollade ju det innan operationen för vi ville inte att hon skulle lida i onödan och nu efter bara några månader var tumnörer det enda som fanns. Samtidigt som jag inte ville för det var så orättvist att just min älskling skulle bli sjuk så kändes det bra, lungt och det kändes som att man verkligen gjorde det bästa för Sandy.

Jag är ledsen och det är svårt men samtidigt är jag så glad över att min älskling har fått somna in, hon ska inte behöva ha det svårt och det behöver hon inte nu längre. Jag är så lycklig över att det ändå gick fort på slutet så hon inte har mått dåligt länge, min älskade ängel jag saknar dig redan.

Undersökning

Blodprov

Min finaste ängel jag saknar och älskar dig

Väntar emellan undersökningarna

Efter det tuffa besked tar vi farväl och väntar på att veterinären ska låta henne somna in

Min älskade ängel har somnat in och vi tar ett sista farväl

♥Min fina ängel du kommer alltd finnas i mitt hjärta, jag älskar dig♥


Kommentarer
Från: Yonna

åh Sandy! <3

2011-01-05, kl 15:01:31
Från: Millah

<3

2011-01-05, kl 15:14:58
URL: http://millahoman.blogg.se/
Från: Michaela

Ohh shit vad jag gråter, usch! Det är grymt jobbigt att hjälpa dom somna in. Djur är verkligen en familjemedlem. Men nu sover hon gott, tillsammans med eran farmor och med min Vincent.

R.I.P Sandy<3

2011-01-05, kl 15:33:00
URL: http://miichaelaaaa.blogg.se/
Från: Sandra - mamma till Molly

Mina tårar faller... Jag beklagar så hemskt mycket!

Tillåt er att gråta för trots att det är en hund så är det så mycket mer än just en hund - det är ens bästa vän!

Trots att det gått 9 månader sedan vi lät Sigge somna in gråter vi varje dag av saknade av honom.

Kramar om

2011-01-05, kl 16:11:56
URL: http://surrovich.blogg.se/
Från: Caroline L

Gråter jag med. Det hörs att hon varit omgiven av mycket kärlek. Hon har det bra där hon är nu. Kram

2011-01-05, kl 21:04:43
Från: Annika - familjebloggen - snart kommer fyran

Det är med tårar rinnande längs kinderna jag skriver...!

Jag är, uppriktigt sagt, riktigt j-vla ledsen för din och eran skull. Kan inte alls förstå att det kan gå så fort, och att behöva säga farväl till en så nära familjemedlem så snabbt - fy och tvi!

Tumörer i ett nötskal, verkligen. Jag hatar dom, över allt annat...

Ni måste få gråta, ni måste få sörja. Det tar tid, och låt det verkligen ta tid också. Det är ju en familjemedlem som fått somna in...



Jag tänker på er!

Och beundrar er för ert icke-egoistiska beslut! Att låta henne somna så snart efter beskedet tycker jag är beundransvärt, eftersom det är ett tungt (men självklart, enligt mig som alltid haft hund typ... tills för två år sen) beslut som ofta kan ta tid att fatta...



Stora kramar uppifrån Skövdetrakten!

2011-01-05, kl 22:34:37
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Från: Agnes

Usch, så tråkigt.. Det är nog det värsta med husdjur, att man måste ta sig igenom så svåra beslut och behöva säga farväl. Beklagar sorgen ♥

2011-01-05, kl 23:30:24
URL: http://agneslauedberg.blogspot.com
Från: Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma

nej men gud usch! jag beklagar verkligen!

jag är ledsen för din skull!



kram

2011-01-06, kl 00:33:58
URL: http://shiiitonge.blogg.se/
Från: Beatrice, mamma till skrutten Robin

Usch va jobbigt!

2011-01-06, kl 07:06:57
URL: http://beabofink.blogg.se/
Från: Rebecca

Jag vet precis er känsla, jag lät min katt somna in i höstan och fortfarande kan jag börja gråta om jag är så dum att jag tänker på den dagen. Det är ju en familjemedlem..

2011-06-29, kl 00:58:20
Från: Johanna

Vila i frid Sandy!

Har min älskade Hero uppe i hundhimlen saknar han så fruktansvärt mycket!!

2011-07-07, kl 23:03:27
URL: http://haltbananskal.bloggplatsen.se/

Kommentera här:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
Välkommen!

>> Klicka här för att läsa mer om mig. <<